štvrtok, marca 27, 2008

O zásielkách

Už dlhšiu dobu mi vŕta v hlave jedna vec. Asi pred mesiacom mi kuriérska služba doručila nejaké pracovné dokumenty z Viedne. To samotné mi až tak v hlave nevŕta, veď to sa stáva. Na obálke však bola nálepka s označením lietadla a symbol, aký máte na batožine označujúci letisko, z ktorého odlietate a to, kam sa s láskou navraciate (a opačne). V tomto prípade tam bolo VIE a BTS. Tak toto mi vŕtalo až do dneška v hlave.

Keďže mám zas jeden z pomerne šialených dní plných bizarných situácií a stretov, tak som ani moc nedbala, keď zavolal pán z onej kuriérskej služby, že mi chce ponúknuť nejaké zľavy.

A veľmi dobre som urobila. Pán bol mladý, švárny a zjavne nemal mozog vygumovaný tými nespočetnými školeniami typu "ako presvedčiť babku z Majcichova o potrebe vysokorýchlostného internetu". Nemal ten umelý ksicht miesto tváre. Všetkému som rozumela. Aj tomu, že všetky zásielky posielajú letecky. Očká mi v tej sekunde zasvietili. "Aj do Viedne?". Mladý švárny junák sa pousmial a s patričnou hrdosťou na svoju globálnu firmu mi veľavážene oznámil, že všetky zásielky idú najprv do mestečka Lies vo Francúzsku a odtiaľ do celého sveta. Očká mi zažiarili. "Aj do Viedne?". Vtedy jeho hrdosť na globálnu firmu evidentne zastrel náznak zdravého rozumu a tak sa len pousmial a kývol plecami.

Tak som pochopila, prečo tie zásielky stoja taký majland a prečo majú dole na ponukovom letáku "ceny bez palivového príplatku". Niečo som poznamenala v zmysle, že takí mladí junáci, akí pracujú v ich firme by mohli sadnúť na bicykel a tých 60 km do Viedne by možno ušetrilo nám peniaze, z nich by to mohlo urobiť ešte väčších junákov a planéte by to ušetrilo zopár ľadovcov a možno aj rokov života.

Ale to už nebol jeho job.

6 komentárov:

O 27 marca, 2008 14:28 , Blogger Lev bez hrivy povedal(a)...

Risknem, ze budem za marketingoveho vypatlanca... ale globalne vzate, keby sa s kazdou zasielkou mali mazat indiviualne, logisticky by to bolo neunosne, pokial ide o prostriedky prepravy - ludi & bicykle. Skor by som povedal, ze sa urcite snazia minimalizovat dopravne naklady a pristup logistickych centier sa ukazal ako najefektivnejsi, aj ked v niektorych pripadoch lokalne nie je efektivny.

 
O 27 marca, 2008 17:15 , Blogger elka povedal(a)...

no ved hej..nájdeš tisíc vecí, ktoré sú z marketingového alebo globálneho hľadiska efektívne. len potom zistíš, že sa tu nedá poriadne žiť...a teraz som za antiglobalistku/marxistku :-). to tiez nerada :-)

 
O 28 marca, 2008 18:24 , Blogger germa povedal(a)...

no počkaj, nám tiež prišiel balík z Norimberku cez Zurich:)

 
O 07 apríla, 2008 12:02 , Blogger Kozo povedal(a)...

Skús niekedy poslať zásielku švédovi z obývačky do spálne a možes sledovať či pojde cez Madrid. :)

 
O 08 apríla, 2008 17:46 , Blogger elka povedal(a)...

polepetko..skusim. a kedze ide o madrid, dufam, ze ma zoberie so sebou :-)

 
O 10 mája, 2008 16:12 , Blogger ostrovanka povedal(a)...

skvely postreh :)))

 

Zverejnenie komentára

Prihlásiť na odber Zverejniť komentáre [Atom]

<< Domov