utorok, decembra 11, 2007

tma

Mám pocit, že tma je dnes hádam celý deň. Slnko ani nestihne poriadne vyjsť, ja nedopijem ani svoju poobednú rituálnu kávu a rozsvecujem lampu na pracovnom stole. Ideálny čas na impresie. Len akosi neprichádzajú. Ideálny čas na krásnu knihu. Z tej kategórie "krásna literatúra". Krásny názov kategórie. Nie je čas ani na ňu.

V poslednej dobe začínajú prichádzať nepríjemné správy mailom po piatej večer. Zbohom teória o tom, že ľudia posielajú nepríjemné maily najneskôr do jednej poobede, lebo ich chcú mať z krku ako prvé. Sedím s hlavou v dlaniach, tlačia sa mi slzy do očí od jedu, únavy a takého toho zvláštneho smútku, ktorý sme dnes nazvali "smútok z tmy". Obsesívne mi naskakuje v mysli šialená neurotická pesnička z minuloročnej reklamy: "vianoce už prišli, vianoce už prišli" a niekedy mi to ujde aj nahlas a všetci naokolo sa mi smejú, že som už úplne zúfalá.

Dookola si opakujem ako mantru, že si potrebujem oddýchnuť. A so mnou každý, koho poznám. Mám chuť napísať Ježiškovi, aby mi priniesol nejakú naozaj krásnu knihu, do ktorej ujdem od tohoto všetkého. A aby mi dal kľud ostať v nej tak dlho, ako potrebujem. Aby odviedol toho škriatka, ktorý ma v hlave neustále núti v myslieť na prácu, dizertačku, novú hypotéku a smútky iných. V knihe sa nemusíte o nič starať. Môžete sa stať súčasťou niečoho, čo neovplyvníte. Len tak ste. Úplne slobodní.

Tento rok som poslúchala.

4 komentárov:

O 12 decembra, 2007 09:09 , Blogger Coy povedal(a)...

Aj ja som potrebovala vypnut, tak som sa na par dni distancovala od vsetkeho - kamaratov, prace, problemov... Ked som sa vsak vratila spat do svojho kazdodenneho zivota, tak to so mnou hodilo o zem a bolo mi este horsie nez pred tym. Ak si spravis pauzu nezabudaj, ze navrat do "normalneho" stresfull zivota musi byt pomaly a postupny.
A s tymi knihami mas uplnu pravdu :)

 
O 12 decembra, 2007 13:38 , Blogger Lev bez hrivy povedal(a)...

Maily, maily... ja viem, preco nam chodia neprijemne maily hocikedy. Ludia ich sice poslu co najskor, povedzme do jednej. Ale na serveroch sa zaseknu a dorucia ich potom s vopred neurcenym zdrzanim. Pol hodiny, tri hodiny, pol dna, ... a zbohom teorie, ako vravis.

 
O 13 decembra, 2007 09:43 , Blogger elka povedal(a)...

coy, hej, to poznam. najhorsie je vratit sa z kludu. je to ako vodny vir. v stotine sekundy si dole.

 
O 13 decembra, 2007 09:45 , Blogger elka povedal(a)...

lev, zaujimava suvislost. to mi nenapadlo. mne ta teoria nejaky cas fungovala, fakt rano boli i inboxe same zle veci a poobede klud. na nic sa uz neda spolahnut v tejto dobe :-)

 

Zverejnenie komentára

Prihlásiť na odber Zverejniť komentáre [Atom]

<< Domov