piatok, októbra 05, 2007

Dilemy

V poslednej dobe sa mi vtierajú do pozornosti nahováračky na zmenu práce. Z televízie, časopisov, internetu sa na mňa usmievajú krásne tváre šťastných ľudí, ktoré sa po rokoch slepoty oslobodili spod jarma spoločenskej štruktúry a stali sa samými sebou. Pri mojom jemnom a neustále potláčanom fatalizme si občas navrávam, že sa mi snaží ktosi čosi naznačiť.

Sediac v práci po zotmení občas pozerám do okna a vidím samú seba v úplne iných situáciách. Aj sa usmievam o čosi viac ako inokedy. Lenže, babo raď. Mnohí mi vravia, že "kiež by mali takú zaujímavú prácu ako ja". Nič stereotypné, mnoho zaujímavostí každý deň a v konečnom súčte možno dokonca prispievam k tomu, aby bol svet raz lepší. To, že "nič stereotypné" mi dáva pekný adrenalín najmä vo chvíľach, keď končím jednu prácu a nič nové sa nečrtá. Normálny človek by zbalil caky paky, honorár za poslednú robotu a šiel by oddychovať do teplých krajín. Ja poškuľujem skôr po tom, čomu a komu by som sa mohla tentokrát pozrieť na zúbky.

A tak vždy, keď už nevládzem, zjaví sa nejaká nová téma, ktorá ma začne fascinovať, pomaly opantávať a ani neviem ako, pri splne mesiačika sa pomalicky poberám domov, aby som mohla pred spaním uvažovať, čo zajtra napíšem. Nerada to priznávam, ale...baví ma to. Občas. A v reklamách a časopisoch stále tie usmiate tváre.

Nedávano večer sa pýtam Švéda: "Počuj, čo by si si o mne myslel, keby som sa tak o desať rokov na všetko vyflákla a začala precvičovať aerobik, jogu alebo robiť niečo podobne intelektuálne náročné?". Čakala som, že povie, že načo potom investujem do seba toľko energie, času a stresov. On však len zdvihol obočie a skonštatoval, že nevie, čo by si mal o mne myslieť, lebo on uvažuje úplne rovnako.

Je nás takých asi viac. Koľko dní je desať rokov?

7 komentárov:

O 05 októbra, 2007 19:04 , Blogger Maroško povedal(a)...

3652 alebo 3653, podľa toho, kedy v desaťročí vyjde prestupný rok.

Tak svet prichádza o básnikov. :-(

 
O 06 októbra, 2007 08:42 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

poznám niečo lepšie: stáť pri pekných autách a usmievať sa:)

 
O 06 októbra, 2007 21:20 , Blogger Pecosita povedal(a)...

hm, mozem sa na to dat potom s tebou? na tu jogu?

 
O 08 októbra, 2007 21:44 , Blogger ostrovanka povedal(a)...

el, ja som ta, co sa dnes usmieva, ale dlho som plakala a to som mala robotu, co ma bavila, lenze to bol jediny zachytny bod, ostatne uz boli len hroza...
tak som sa zdvihla a dnes sa usmievam...
a vies co? napriek tomu tuzim po niecom inom....
o malom domceku s verandou, po jednom prutenom kresle,laptope, na ktorom budem pisat rozpravky, pri nohach budem mat velkeho psa, v dome bude zniet dzavot deti a v blizkosti ozvena milovanych krokov...

 
O 09 októbra, 2007 08:50 , Blogger elka povedal(a)...

hej, zda sa, ze clovek nemoze byt nikdy az tak uplne spokojny, resp. vzdy bude nieco, co by este chcel. a to je vlastne dobre

pec - jasne, beriem :-)
germa - to nie, to naozaj, naozaj nie :-)

marosko - celkom dost tych dni este...

 
O 09 októbra, 2007 11:33 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Aj praca, ktora Ta bavi moze unavovat a su chvile, ked kazdy z nas zvazuje ist robit nieco ine. Ja stale v zlych chvilach tvrdim, ze pojdem robit bacu niekde na ocovske lazy. AK sa da, tak mne pomaha na par dni vypnut. Ist niekde rubat drevo a hlavu nechat nech sa vetra ....

 
O 09 októbra, 2007 15:02 , Blogger Kozo povedal(a)...

http://www.meteleskublesku.cz/media/15/snd/10.mp3

 

Zverejnenie komentára

Prihlásiť na odber Zverejniť komentáre [Atom]

<< Domov