štvrtok, augusta 16, 2007

Poobedný úsmev

Denne v Bratislave miznú obchodíky, trávniky, malé tiché miesta, kde človek na chvíľu nemusí na nič myslieť. Často rozmýšľam, akú atmosféru asi mala kedysi stará Bratislava. Keď sa všade dalo chodiť peši a ľudia sa zdravili na ulici úklonom hlavy. Občas v kaviarňach vídavam staršie dámy, ktoré tieto časy ešte pamätajú. Miešajú svoju kávičku, koňačik lupnú do seba a trkotajú s dávnymi priateľkami. Krásne sa na nich díva. To už je preč.

Sú ale miesta, ktoré sa ešte z posledných síl držia. Malé trhoviská v centre. Už ich je len zopár, ale stále sa tam dá prísť ráno, kúpiť kvety, ovocie a nadýchať sa človečiny.

Takéto trhovisko máme aj blízko práce. Zastavíme sa tam cestou z obeda takmer každý deň. Je tam dobrá atmosféra. Každú chvíľu vás akoby obletí malá víla a fúkne úsmev do tváre. Mám pocit, že aj tie staršie dámy zo starého Prešporka tam občas vídam.

S jedným pánom z južného Slovenska tam už mám vytvorený taký malý emocionálny vzťah. Vždy po nákupe dostanem nejaké jabĺčko. Veľmi sladké.

Dnes som si ale zámerne kupovala tri.

on: "Sedemnásť korún slečna"
ja: "Nech sa Vám páči"
on: "Sedemnásť, to je krásne číslo. A vy ste už mali sedemnásť?"
ja: "Jááj pane, ja už si ani nespomínam, čo som robila, keď som mala sedemnásť"
on: "Určite nejaké sprostosti"

Inde by vám to prišlo ako lacné harašenie. Na tomto trhovisku je to úplná súčasť života. Odchádzate a stále máte úsmev na tvári. Víla odletela niekam medzi kvety.
Keby tak chcela táto atmosféra v Bratislave ešte ostať. Bojím sa ale, že už bolo prijaté nové rozhodnutie o výstavbe.

4 komentárov:

O 16 augusta, 2007 20:05 , Blogger Jasper povedal(a)...

!!!

podpis

... ale zase, nie som apriori proti rozvoju, skôr naopak... len proti tomu bezduchému a nepremyslenému.

 
O 17 augusta, 2007 09:32 , Blogger elka povedal(a)...

jasper...vnímam to úplne rovnako. bojím sa, že v prípade tohto nášho čarovného mestečka to je práve ten prípad, o ktorom píšeš :-)

 
O 17 augusta, 2007 11:10 , Blogger germa povedal(a)...

na svojich trhovníkov čakávame aj my celú zimu. Chodí ich sem pár z juhu, už sa poznáme ako starí známi:) (Je to jedno z mojich skromných spoločenských podujatí)

 
O 18 augusta, 2007 17:26 , Blogger Zasnívaná povedal(a)...

a preto rada chodim k dobremu pastierovi, vecer, ked hlavne mesto trosku stichne, a s niekzm blizkym sedim pozerajuc na dom sv. martina a nemam problem sa prihovorit ludkom sediacim pri vedlajsom stole, a spolu sa smiat... malokde sa tak da...

 

Zverejnenie komentára

Prihlásiť na odber Zverejniť komentáre [Atom]

<< Domov