piatok, júna 29, 2007

Pochvala

Včera som bola na prijímačkách na doktorandské štúdium na Masarykovej univerzite v Brne. Po rokoch odhodlávania som urobila rázne rozhodnutie a pustila sa do toho.
Čisté voňavé chodby, na každom poschodí prebaľovací pult pre študujúce alebo pracujúce matky s deťmi. Zároveň detský kútik, kompletne vybavený hračkami a strážený študentmi, ktorí sa tam ako dobrovoľníci striedajú. Úctivý vrátnik. Dobrý pocit zo školy. Zvláštne.

Na rade som bola úplne posledná, ostatní kandidáti zvierali kŕčovito v ruke svoje diplomové práce. Ja som tu svoju doma niekde vylovila, oprášila a rýchlo si prečítala záver, aby som si spomenula, o čom to kedysi bolo.

Komisia bola zložená z najväčších kapacít, ktoré si viem predstaviť vo svojom odbore. Celú noc predtým som nespala, donekonečna som formulovala v hlave argumenty pre svoj dizertačný projekt a uvažovala som nad tým, na čom ma môžu nachytať. Aspoň tak som si pamätala prístup "kapacít" zo svojej školy. Celé to trvalo asi desať minút a nejako "friško" ma hnali odtiaľ preč.

Hodnotenie dekana fakulty bolo nasledovné:
"Ked sa raz pýtali komisie, ktorá prijímala Oppenheimera na doktorské štúdium, aký zanechal dojem, šéf komisie povedal: "Museli sme to rýchlo ukončiť, lebo sa začal pýtať". A toto bol podobný prípad.

Väčší kompliment som nikdy v živote nedostala. Našťastie mám však k Oppenheimerovi dosť ďaleko. Nechcela by som, aby aj moje výsledky dopadli tak, ako tie jeho.

5 komentárov:

O 29 júna, 2007 09:54 , Blogger Lev bez hrivy povedal(a)...

Najvacsie kapacity v odbore, ake si vies predstavit? Uhm? Studujes cestinu? Lebo inac si neviem predstavit, ze by sa na Masarykovej univerzite zisli na prijmackach... :-)

(ok, ok, tusim, ze si myslela na Morave a v najblizsom okoli)

 
O 29 júna, 2007 09:59 , Blogger elka povedal(a)...

ved jasne, ze nie na svete :-)...ale to by asi ani nikto nepredpokladal, ze tam budu sediet kapacity z harvardu, ze ano.
ale myslim, ze za CR a SR to mozem tvrdit pokojne

 
O 29 júna, 2007 19:11 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

el, iste si bola super... :)
a vrtakov nebrat :)))

 
O 10 júla, 2007 15:10 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

no super, tesim

 
O 17 augusta, 2007 20:40 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

no ved o tak by to vo vzdelavani malo byt vsade - na uvod hladat iba pozitivne veci - negativa sa vychytavaju nakoniec
apropos gudlak so vsetkym

 

Zverejnenie komentára

Prihlásiť na odber Zverejniť komentáre [Atom]

<< Domov