štvrtok, mája 31, 2007

Večné mesto

Už prvý nádych na letisku mi dal pocítiť, že som sa ocitla na správnom mieste. Cestou autobusom malými ulicami predmestia mi vŕtala hlavou jedna jediná myšlienka. Prečo som sa ja pre boha živého narodila na Slovensku? Zopár racionalizácií typu, že tu by som Švéda asi nestretla a že by bolo všetko inak mi na chvíľu pomohli, ale faktom ostalo, že som sa vlastne celý týždeň v Ríme usmievala. Aj keď som sedela v totálne "vyklimatizovanej" konferenčnej miestnosti a počúvala príhovor niektorého z talianskych ministrov. Pripadalo mi to, akoby hovoril rozprávku.

Svoju večnú otázku o večnom meste som zopakovala aj verbálne, keď som s dvomi srbskými novými priateľmi kráčala v piatok na pláž v Santa Marinella. Od Duška som sa dozvedela, že je na svete len 30 krajín, ktoré nemajú more a naše dve sú z tých šťastných (a verte mi, Srbov to štve ešte viac ako nás). S jemným povzdychom, že je to fakt nefér som sa ponorila do studenej slanej vody. Ale to až na konci zájazdu.

Večné mesto má úplne iný vzduch. Úplne inú atmosféru ako čokoľvek, kde som doteraz bola. Večné mesto toho už zažilo celkom dosť a je to na ňom vidieť. Nemôžte zabočiť do vedľajšej ulice bez toho, aby ste ostali prekvapení. Večer (nad ránom) som obvykle chytala kŕče do nôh, ale stálo to za to. Osud ma zavial do balkánskej skupinky vďaka mojej spolubývajúcej Tijane z Belehradu. Srbi, Slovinci, Macedónci, Bosniaci, všetci v jednej kope v ohromnej zábave. Kto by veril na nejaké etnické konflikty. Boli mladí a chápali, že svet je už inde. A medzi nimi a s nimi sa snažila chápať jedna malá tmavá Slovenka. Celkom ma prijali a občas, keď som sa tvárila naozaj zúfalo, prepli aj do angličtiny. Vtedy sme si pokecali. Inak som len počúvala, smiala sa a dýchala vzduch, ktorý bol v noci úplne nádherný. Na Španielskych schodoch, dívajúc sa na nádhernú terasu plnú kvetov som hľadala nejaký spôsob, ako tam teleportovať Švéda. V istej chvíli som pochopila, že niektoré veci sa dajú zdieľať len s jedným, jediným človekom. Takže je vlastne dobre, že som sa narodila tu a že mám šancu kedykoľvek sa zasnívať. A kamkoľvek ísť.

9 komentárov:

O 31 mája, 2007 22:02 , Blogger ostrovanka povedal(a)...

ach, elka, krasne, bola som s tebou v tych ulickach, usmievala sa pri pocuvani spevavej reci ministra a smiala sa s tymi mladymi ...
ale toto, toto je nadhera:
" V istej chvíli som pochopila, že niektoré veci sa dajú zdieľať len s jedným, jediným človekom..."

 
O 01 júna, 2007 07:21 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

tak, tak...

 
O 01 júna, 2007 07:37 , Blogger germa povedal(a)...

a ja som rada, že som sa dostala do uličky, v ktorej je znovu JEJ BÝVALÝ - HURÁ!!!!

 
O 01 júna, 2007 09:25 , Blogger elka povedal(a)...

jeeej, tak toto je najkrajsi komentar, ktory som kedy dostala. jej byvaly je spat a tak sa dycha dobre aj tu...tesim sa z toho velmi

 
O 01 júna, 2007 11:40 , Blogger ostrovanka povedal(a)...

ach, to je nadhera...

 
O 01 júna, 2007 15:47 , Blogger Silviah povedal(a)...

Nerozumela som, čo germa povedala: že v uličkách Ríma u elky našla živého jej bývalého... Až teraz - u ostrovanky - úžasná správa!!!
Teším sa veľmi, preveľmi...

 
O 01 júna, 2007 18:11 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Kua, aky bol dnes na hovno den a zrazu ako krasne! Netusim preco, ale ako som kedysi zvykol, klikol som najprv na byvaleho blog a on tam hajzlik mal uz konecne nejaku malu zmenu, novy komentar, od neho! Klikam sem a citam, usmievam sa, hadzem peniaze do rimskej fontany a tancujem s juhosmi a citam reakcie a on je kurva aj tu, vsetko je fajn, vsetko je krasne, vsetko hra! ;o)

 
O 03 júna, 2007 12:19 , Blogger elka povedal(a)...

tak teraz si to Branko totálne vystihol. ja som sa tiež celý deň usmievala, spomínala, tešila sa. neviem to poriadne napísať. ale to je asi zbytočné

 
O 04 júna, 2007 09:12 , Blogger Nick povedal(a)...

Naozaj len s jednym, jedinym clovekom :D

 

Zverejnenie komentára

Prihlásiť na odber Zverejniť komentáre [Atom]

<< Domov