piatok, februára 23, 2007

Tisíc slov v hlave

Štyrikrát si zívne a cíti, že na ňu prichádza únava. Vytúžená únava, vytúžený večer, vytúžený spánok. Ešte si chce pozrieť české správy, lebo v telke majú ibe slovenské programy. A potom už pôjde na kute, ako hovorieva jej otec. Mužovi vedľa nej už pomaličky ochabujú svaly a cíti, ako odchádza. Do miest, kde netreba rozmýšľať.

V tme, v tichu, v jemnom vetre prichádzajúcej jari čaká, čaká a túži po tom malom zášklbe svalov na chrbte, po ktorom prichádza spánok. Ale neprichádza. V tom tichu majú zrazu aj myšlienky zvuk. A je ich nespočetne veľa. Zrazu jej napadnú úžasné veci, ktoré by sa dali robiť. Usmeje sa. Aj by si ich zapísala, keby sa nebála, že sa opäť úplne preberie. Zrazu jej napadnú všetky katastrofy, ktoré sa môžu stať. Otáča sa na druhý bok a má pocit, že to už pomaličky musí prísť. Vonku sa rozozvučí alarm.

Mnohí okolo nej jej vravia, že sa im nič v poslednej dobe nedarí. Že teraz je také obdobie. Mladá študentka strednej školy jej povie, že pre rodinu je najlepšie, ak sa jej členovia vôbec nestretávajú. Že len vtedy môžu byť v rodine dobré vzťahy. U nich doma to tak je a je to super. Je jej z toho smutno. Z celého sveta. Zo seba samej. Pripadá si ako Amélia z Monmartru, ktorá sedí pred televízorom a vidí v ňom všetky tragédie svojho života. Ktoré vlastne nikdy neboli. Ale mohli by byť.

Nakoniec zaspáva. Nakoniec sa jej podarí pozrieť sa na veci inak a vidieť to inak. Nakoniec vie, že všetko dobre dopadne. Vždy doteraz všetko dobre dopadlo. A bolo horšie. Bolo oveľa, oveľa horšie.

7 komentárov:

O 23 februára, 2007 11:00 , Blogger ostrovanka povedal(a)...

el, a potom sa cudujes, ze nemozes zaspat, ked myslis na take skarede veci :)

ale k tym "nestretavkam"...
raz som pocula teoriu, ze ludia by sa nemali nikdy brat, presnejsie, ze by mali byvat v oddelenych bytoch, ze to je zaruka dlhotrvajucej lasky, tak ja teraz neviem... :)))

 
O 23 februára, 2007 11:38 , Blogger Maroško povedal(a)...

Uvažuješ ako ja. Až mi je to divné. Nie si ty baran? Alebo chlap...?!

 
O 23 februára, 2007 13:13 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

maroško, nie som baran ani chlap :-).

Ostrovanka...neviem, mne sa to s tym nestretavanim nepaci. riesenie neschopnosti komunikovat tym, ze nebudem komunikovat vobec mi pride fest divne. aspon mna to vcera zaskocilo. naco taka rodina? byvat oddelene mozes s kymkolvek :-)

 
O 23 februára, 2007 15:52 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

V poslednej dobe citam na nete take blbosti o laske a vztahoch, ze mi je z toho az smutno niekedy (to ked sa vcitim do zivota tych, co tym kravovinam veria)...vztah funguje, ak sa nekomunikuje a ludia sa nevidia spolu casto? tomu co to vymyslel by som to prial, samotu! Vztah je presny opak, mal by byt. A vy? Ako vzdy, nemam strach. My tu na vas dohliadneme! ;o)

 
O 23 februára, 2007 16:12 , Blogger elka povedal(a)...

branko, suhlas...ja som tiez zazila dost tvrdu nekomunikaciu v rodine a nikomu by som to nepriala. len sa bojim, ze taketo veci zacinaju byt normou...komunikovat nie je lahke. ani mat rodinu, vztah...ale vyhybat sa tomu kvoli pohodlnosti...neviem.

 
O 25 februára, 2007 15:21 , Blogger germa povedal(a)...

nuž ja už fakt načisto ničomu nerozumiem

 
O 25 februára, 2007 19:17 , Blogger Pecosita povedal(a)...

ja som baran.

a bolo horsie, ale bude lepsie, ovela lepsie :)

 

Zverejnenie komentára

Prihlásiť na odber Zverejniť komentáre [Atom]

<< Domov