štvrtok, januára 18, 2007

aké sú? aké sme?

Nemám príliš rada také tie stereotypné delenia na "typických mužov" a "typické ženy", ale občas sama skĺzam do toho, že vymedzujem striktné hranice. Občas sa mi zastavuje rozum, ale po vojne je každý generál a mne sa dobre vraví, keď som za vodou.
Takže k veci. V posledných pár týždňoch som si vypočula niekoľko príbehov žien, dievčat, kamarátok tesne pod tridsiatkou, ktoré "sa hľadajú". Houby "sa hľadajú". Hľadajú chlapa, hľadajú rodinu, hľadajú pocit, že niekam patria. Veľmi úspešné ženy, sebavedomie z nich len tak srší. Na prvý pohľad to presne takto chcú. Byť samé, slobodné a zábavné.
Lenže po treťom pohári vína sa zrazu začne klbko odmotávať. Rúž z dokonalej tváre odnáša čašník spolu s pohárom a oči za maskarou prestávajú svietiť.
Každá má iný príbeh a všetky sú vlastne úplne rovnaké. Muži s nimi zametajú, využívajú, sľubujú, že sa rozvedú, sľubujú, že sa vyjadria. A v zásade sú ticho. Týždne, mesiace. A keď už sa zdá, že sú milé pekné a úspešné dievčinky z toho vonku, dotyční páni sa opäť objavia s obligátnym "chýbala si mi." A sme znovu doma. Zas to začína odznova.
V posledných týždňoch počúvam zo svojho okolia samé telenovely. Keleové Vasilkové v priamom prenose.
Ja mám obvykle o víno náskok, lebo nerozprávam. Väčšinou sa zmôžem iba na také tie trápne rady v zmysle "choď od toho preč tak rýchlo, ako sa len dá". Po ďalšom víne už len mrmlem..."nie, nepíš mu sms-ku. Zajtra sa zobudíš a bude ťa to štvať viac ako dnes".
Lenže, Elka, ty tomu nerozumieš. Už som bola odoslaná slovne aj do najhlbších útrob tela.

Myslím, že tomu rozumiem. Tiež som strávila (krátku) časť svojho života s chlapom, ktorý zásadne nechcel so mnou tráviť Silvestra, lebo "s rodinou je na Vianoce a na Silvestra sa chce zabávať". A bola som pripravená kľudne sa za ňho aj vydať, lebo som mala pocit, že to tak má byť. Potom ma Lucya fotila plačúcu o polnoci na Slavíne. Lenže to som mala dvadsať. Ale kto vie? Nenatrafiť na Švéda, mohla som plakať na tom Slavíne aj tento rok. Kvôli niekomu úplne inému.

Neviem, či sa pohybujem v inom prostredí, alebo je to teraz nejaký divný trend. Ale takmer nepoznám nikoho vo svojom okolí, kto sa večer teší domov, lebo tam niekto je. Ono by bolo všetko v poriadku, keby to bolo v poriadku. Ak má niekto chuť tráviť každú noc s niekým iným, prípadne začínať vzťahy len tak z plezíru, nemám s tým najmenší problém. Len, bohužiaľ, takto sa to prezentuje pri prvom víne. Pri treťom víne odchádza rúž s pohárom a celý plezír s ním.

A ja žiaľ nepoznám názor žiadneho chlapa, ktorý je "ten dotyčný". Chcela by som aspoň raz v živote počuť názor z druhej strany. Drvivá väčšina mojich kamarátov sú buď gayovia, alebo chlapi vo vzťahu. Nikdy nikto so mnou neriešil to, že má ženu a milenku...alebo len milenku, alebo nejaký podobný variant. Alebo mi to jednoducho len nevešajú na nos.

Majú tieto ženy mesiášsky syndróm? Alebo sú len nepoučiteľne sebadeštrukčné?

12 komentárov:

O 18 januára, 2007 17:26 , Blogger Pecosita povedal(a)...

tak si nam to nandala. ano. nic ine, len suhlas. vino o tom vsetkom vie.

 
O 18 januára, 2007 18:12 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Ja sa domov tesim. Ale to vies ...

 
O 18 januára, 2007 18:54 , Blogger -- kamikatze -- povedal(a)...

pekne, pravdive... ja sa obcas tesim domov. ku tomu, ktory ma cas ked nie je s tou svojou :o) ja pijem fernet a vsetci vedia ze pri prvom naznaku depky ma maju prefackat a odviest myslienky od chlapov :o) na silvestra som riadne dostala...

 
O 18 januára, 2007 19:02 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Toto by som mohol zrkadlovo napisat do mojho blogu. Ja som za vodov. Moji dvaja kamarati maju vsak rovnaki problem ako tvoje kamaratky. Jeden si to nepripusta a doslova spi s kazdou co vidi (bacha na neho). Druhy mi to prizna aj bez vina. Ten druhy sa prizna po tych par poharikoch. Momentalne pije vodku...kedysi to bolo iba vino.

 
O 18 januára, 2007 20:50 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

som už stará, prestávam chápať tento svet...

 
O 19 januára, 2007 08:57 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

branko, tak tak to som rada, ze to nie je take stereotypne, ako som napisala :-).

Kozo...viem :-)

germa...asi aj ja. a to nemam este tridsat :-)

 
O 19 januára, 2007 10:24 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Presne tak, suhlasim s tebou :)

P.S.> Ja sa nahodou tesim domov :)

 
O 19 januára, 2007 11:12 , Blogger Reed povedal(a)...

toto ma dostalo: Pri treťom víne odchádza rúž s pohárom a celý plezír s ním.

nick: no ved za to! inak by som ti povedal, ze "tes sa az dojdes domov". takto ti hovorim: "mmm, vlastne... tes sa az dojdes domov" :D

 
O 19 januára, 2007 11:38 , Blogger ostrovanka povedal(a)...

napisala si to krasne, elka... niekedy rozmyslam, o com to vlastne je...

zeny chcu byt uspesne a emancipovane a nakoniec ich vsetky predbehnu tie menej emancipovane, ktore skor zatuzili po rodine a detoch, aby nakoniec mali doma muza, ktory zatuzi po inej zene, ktora volakedy, ked sa zenili, netuzila po detoch, no teraz pre zmenu po nich tuzi :)))

 
O 19 januára, 2007 13:55 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

jaj ostrovanka...sa to tusim este viac komplikuje, co?

 
O 25 januára, 2007 10:29 , Blogger stopus povedal(a)...

mate to tu zavirene :)

 
O 31 januára, 2007 00:49 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

in vino veritas
ja mam sice tych 20 plus nejaky ten rocik, ale toto si zasluzi: "tleskam ti ve stoje!" za tu vystiznost

 

Zverejnenie komentára

Prihlásiť na odber Zverejniť komentáre [Atom]

<< Domov