streda, januára 17, 2007

kto odpovie

Túžim po posteli s nočným stolíkom a malou lampou, kde si budem môcť po večeroch čítať. Túžim po tom, aby som v tom tichu pomaly zaspávala s úsmevom. Dotkla sa Švéda a ten by ma v spánku chytil za ruku, v ktorej nedržím knižku.
Vždy so začiatkom roka akoby začínam odznova. Akoby nič predtým nebolo. Znovu od piky. A pritom náš svadobný papagáj už skrotol a nechá sa škrabkať za krkom. Ako naše manželstvo. Veci sa posúvajú ďalej. Stalo sa ich toľko a ja pritom večer sedím s otvorenými očami na posteli a znovu začínam. Opisujem stále tú istú kružnicu a kladiem si stále tie isté otázky. Vždy sa dostanem na jej začiatok a mám pocit, že teraz by už konečne mala prísť odpoveď. Vždy som si myslela, že raz sa niečo stane a mne zrazu bude všetko jasné.
Po dlhej dobe mám zas naozajstnú rodinu. Mám všetko, po čom som vždy tak bytostne túžila. Napriek tomu ležím večer v posteli a kladiem si tie isté otázky. Tie, čo som si písala do denníka, keď som si ho ešte písala. Keď nebol v mojom živote nikto, kto by ma v polospánku chytil za ruku. Keď nebol dokonca ani nikto, kto by mi povedal :"Dievčatko moje, život je ťažký, ale nič krajšie nie je". A odpovede som vždy hľadala všade okolo seba. Lenže odpoveď je niekde úplne, ale úplne inde.
Začína sa ďalší rok, začínam opisovať ďalšiu kružnicu a znova, znova zisťujem, že treba hľadať v sebe.

6 komentárov:

O 17 januára, 2007 13:08 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

moznoze si treba vybrat iny geometricky utvar. taky co nekonci tam kde zacina

 
O 17 januára, 2007 13:28 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Neviem ake otazky riesis, ale podla mna to tak je uplne so vsetkym. Clovek musi mat vyrieseneho sameho seba, aby mohol riesit nieco ine. Cokolvek. Ci uz ide o lasku, rodinu, pracu, vsetko. Nie je to ego, tak to funguje. Aby mohol clovek davat, musi dat najprv sebe. Ved to vidis podla tych stale sa vracajucich otazok. Podla mna to raz zvladnes. Raz urcite.

 
O 17 januára, 2007 15:35 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

branko krásne si to povedal

 
O 17 januára, 2007 19:56 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Hmm .. iny utvar .. hmm .. len bacha na kosostvorec :-{)

 
O 18 januára, 2007 10:32 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

elka, možno tá kružnica ani nie je taká zlá .. :)
ide len o to, aby si si na začiatku povedala, že veď celkom fajn sa mi po tej kružnici šliapalo, bolo to O.K. a tak si to ešte raz zopakujem... a tak vždy a vždy... :)

 
O 19 januára, 2007 11:41 , Blogger ostrovanka povedal(a)...

elka, mozno netreba tak velmi premyslat a len zit... pretoze zivot je naozaj ten z najkrajsich a ci ides po kruznici alebo z kopca, su okamihy, ktore vzdy stoja za to...

 

Zverejnenie komentára

Prihlásiť na odber Zverejniť komentáre [Atom]

<< Domov