piatok, decembra 01, 2006

"Čo na to katolícki biológovia?"

Nedávno som v televízii (verejnoprávnej) vzhliadla kúsok relácie Sféry dôverné. Osobne nemám nič proti tomu, aby si katolícka cirkev robila PR svojej ideológie kdekoľvek. Dokonca by mi ani nevadilo, že je to na verejnoprávnej televízii, keby sa tam dali vidieť v rovnakom rozsahu aj aktivity iných organizácií, s ktorými katolícka cirkev....no zjednodušene povedané nesúhlasí.

Téma bola niečo ako výskum kmeňových buniek, ale k tomu som sa už nedostala. Švéd na mňa útočil najprv nežne, potom nástojčivo a neskôr už mierne agresívne, aby som to prepla. Ale ja som masochistka a keď sa nestíham čudovať, tak čumím ako puk bez pohnutia. Tentokrát som mala záchvaty smiechu. Smiechu cez slzy samozrejme.

Tá prvá pol hodina, ktorú mi bolo "dovolené" sledovať sa týkala tém ako antikoncepcia, intímne predmanželské spolužitie...no skrátka, bolo to celé o sexe.
Asi nemožno čakať od tohoto typu relácie, aby bola vyvážená a objektívna. Keby sa na to aspoň nehrala. S pribúdajúcimi titulkami s menami a "funkciami" hostí narastalo moje zúfalstvo. Za vedcov tam boli dvaka lekári, muž a žena (ó dokonca genederovo vybalancované....), každý bol zástupcom inej cirkvi (myslím, že pán doktor bol dokonca kňaz). Mali tam zastúpený aj tretí sektor - pani z občianskeho združenia "Za prirodzené počatie". To, k čomu sa vyjadrovali páni biskupi a iní sa vyjadrovať nebudem. Ale tu sú názory "odborníkov" (parafrázujem):

- mladí ľudia žijú pred manželstvom v hriechu a potom sú z toho takí vystresovaní, že aj keď chcú, nevedia otehotnieť
- dieťa je dar boží a jeho počatie vyžaduje trpezlivosť. To je náš údel. Radšej treba čakať 15-20 rokov, ako navštíviť centrum asistovanej reprodukcie.
- počatie mimo maternice (deti "zo skúmavky") prináša mnoho morálnych problémov (odborníčka sa nevyjadrila akých, veľmi by ma to zaujímalo)
- mladé manželské páry vo väčšine prípadov nemôžu počať preto, lebo nevedia, kedy majú súložiť (na to slúži pani zo združenia pre prirodzené počatie, ktorá im to vysvetlí)...nie preto, že počatiu bráni nejaká biologická prekážka. Oni potom uchvátene riešia svoje tehotenstvo všelijakými prepytujem "umelými metódami".
- užívanie hormonálnej antikoncepcie spôsobuje neplodnosť (žiaden údaj, žiadne číslo)
-ženy sa správajú nemorálne, lebo odkladajú tehotenstvo na neskoršie obdobie

Potom som to už naozaj, naozaj musela prepnúť. Veľká škoda. Mohlo to byť ešte zaujímavejšie.

7 komentárov:

O 01 decembra, 2006 13:58 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Vďaka za článok, aj som smiechom vybuchol. Asi by som mal častejšie stretávať TV, keď tam takéto zábavnosti hovoria...či je to skôr na plač? Hm...

 
O 02 decembra, 2006 17:58 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

el, myslim, ze si vydrzala fakt vela :)))

 
O 03 decembra, 2006 15:45 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

heh,mas bozsku trpezlivost! tiez som to videla, ale zdvihol sa mi zaludok a musela som to prepnut hned.Tie sasovske zvasty mi dvihali adrenalin

 
O 04 decembra, 2006 10:58 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

no konečne viem, prečo nie a nie otehotnieť - od samej nemorálnosti to bude!

 
O 04 decembra, 2006 15:54 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

kadejaki cirkevnici mi pridu ako postihnuti, nemozem si pomoct. akurat je trocha problem, ze nie su niekde spolocne zavreti, ale otravuju zvysok populacie svojimi haluzami.

 
O 05 decembra, 2006 07:55 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

už ostáva len ten bocian....

 
O 05 decembra, 2006 09:37 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

no ved ja som sa radsej rychlo vydala, aby som mala este par rokov na to stresovanie z predchadzajuceho hriesneho zivota, nech to dieta stihnem aspon do styridsiatky. teda ak budem dost trpezliva :-)

 

Zverejnenie komentára

Prihlásiť na odber Zverejniť komentáre [Atom]

<< Domov