streda, augusta 29, 2007

Prichádza?

Neviem, či sa mi to len zdá, alebo naozaj pomaly prichádza jeseň. Väčšinou to spoznám podľa takej jemnej melancholickej nálady, ktorá ma pomaličky začína obchádzať. Je to ten pocit hlbokého smútku, ktorý vám akosi masochisticky robí dobre. Vtedy obvykle znova vyťahujem MP3 prehrávač zo šuflíka a prestávam počúvať "zvuky ulice" a vraciam sa nejako do seba.
Začalo mi to už minulý týždeň, napriek tomu, že boli horúčavy. Sedela som večer doma s vyloženými nohami a mala som zvláštnu chuť plakať.
Včera som odišla z práce už o piatej a túlala sa po meste. Asi hodinu som strávila v Artfóre, už som pomaly začala byť podozrivá. Divne som sa usmievala a v rukách som držala hádam polovicu kníh. Usmievala som sa na mamičku s dieťaťom, ktorá tam tiež trávila pomerne významný čas. Biologické hodiny jemne zacinkali. Opäť.
Pomaličky sa začalo zvečerievať a Švéd sa už hlásil, že kde sa toľko túlam. Keď som mu domov doniesla javorový sirup a knižku s receptami zo starého Prešporka, už sa len usmieval.
Farbu vlasov som preventívne zmenila na tmavšiu, kúpila som ceruzku na oči a rituálne tak ukončila leto. Ani neviem prečo, ale veľmi sa teším na ten deň, keď sa začne skôr stmievať a vzduch bude chladnejší. Vtedy cítite každý nádych.

11 komentárov:

O 29 augusta, 2007 12:06 , Blogger Unknown povedal(a)...

pekné :) ja sa vždy teším v lete na zimu a v zime na leto a vždy nadávam v lete prečo je teplo a v zime prečo je zima :D ale teraz sa budem tešiť aj na jeseň...

 
O 29 augusta, 2007 12:57 , Blogger elka povedal(a)...

ondráš, ja tiež. už sa vidím, ako v novembri v daždi s červeným nosom budem na zastávke frflať a túžiť po letných horúčavách. Ale toto obdobie, toto je naozaj čarovné...

 
O 29 augusta, 2007 13:07 , Blogger Unknown povedal(a)...

no momentálne je to tu menej čarovné, pretože je sychravé, ale už sa teším na teplý september, plno pavučín na každom kroku a posledné lúče ešte ako ak teplého slnka :)

 
O 29 augusta, 2007 14:17 , Blogger Jasper povedal(a)...

... švéd musí byť potešený, že má také žieňa ;)

 
O 29 augusta, 2007 18:47 , Blogger femma povedal(a)...

pekné uvítanie jesene, s tým návratom do seba - to si vystihla!
som lev, nedeľné dieťa - čiže dieťa slnka, a preto mi nevyhovujú krátke dni, ale prechádzky jesennou prírodou sú krásne:-))

 
O 30 augusta, 2007 15:29 , Blogger Coy povedal(a)...

Jesen je pre mna synonymom slova melancholia. Krasne si to na zaciatku opisala.

 
O 30 augusta, 2007 18:27 , Blogger elka povedal(a)...

jasper...no, niekedy sa zdá, že je celkom potešený :-). kým nechytím nejaký hysterický záchvat z niečoho. potom je menej :-).

femma - aj ja mám radšej dlhé dni, ale ten postupný prechod..kým nezačne byť príliš škaredo, ten je skvelý

 
O 30 augusta, 2007 18:28 , Blogger elka povedal(a)...

coy, melanchólia je jedno z mojich najobľúbenejších slov. a dokonca aj pocitov...to je tiež zvláštne

 
O 04 septembra, 2007 08:04 , Blogger Pecosita povedal(a)...

eli, ano!

a uzivam si to, len....akosi si musim kupit menej derave topanky zasa :) a budu mi chybat mojita pri elektrickovej trati s prijemnymi spolocnikmi;)

 
O 04 septembra, 2007 23:52 , Blogger marmota povedal(a)...

jeeej, to bol veľmi milý post. Až som tú melanchóliu preciťovala. Na mňa to už tiež pomaly ide posledný týždeň. Keď chodivam venčiť psa, pod nohami mi šuští lístie z jedného predčasne opadaného stromu a ja sa nestačím diviť. :)

 
O 08 septembra, 2007 10:00 , Blogger ostrovanka povedal(a)...

jamam rada jesen... aj ked je nostalgicka... neviem to vysvetlit, no men sa zda, ze najkrajsie kopiruje zivot cloveka... jeho farebnost, laskave teplo, ale aj obcasny smutok...

 

Zverejnenie komentára

Prihlásiť na odber Zverejniť komentáre [Atom]

<< Domov