streda, októbra 10, 2007

Malé objavy

V poslednej dobe začína byť jeseň mojim najobľúbenejším ročným obdobím. To, že som vlastne od prírody melancholická, mi umožňuje v tomto čase byť legitímne neusmiata. A paradoxne som to práve ja, kto sa v poslednej dobe usmieva. Lebo toto je moja poloha. Necítim úzkosť zo sveta, necítim ťažobu života a zlých vecí, čo sú okolo. Len mi je tak nejako zvláštne presmutne krásno.

A tým sa zásadne líšim od svojho okolia. Ráno diagnostikujem podľa toho, aké "zvolania" majú ľudia v mojom gmailovom "četovacom zozname". Posledné dni sa tam objavujú čoraz častejšie slová ako splín, smútok, kopa otázok v rôznych variáciách. A keď rozprávam s priateľmi, tí sú nejako mimo svojej kože. Strácajú pôdu pod nohami, nevedia, čo chcú a prečo vlastne. Ja to neviem tiež, ale na rozdiel od iných období mi to nejako veľmi neprekáža. Skôr sa v tom tak nejako ľúbivo babrem. V januári obvykle dostávam panické ataky a neviem nájsť jeden, jediný dôvod, prečo majú veci zmysel. V lete sa nejako prirodzene očakáva radosť zo života, čo mi tiež niekedy nevyhovuje. Keď ju mám, zapadnem, keď nie, cítim sa divne.

Asi mám rada jeseň, lebo v nej môžem byť celkom bezostyšne sama sebou. Nikdy v živote by som nepovedala, že budem mať rada jeseň. Zvláštne

8 komentárov:

O 10 októbra, 2007 10:10 , Blogger Maroško povedal(a)...

Si môj človek. Aj keď by Švéd asi proti tomu namietal.

 
O 10 októbra, 2007 11:53 , Blogger elka povedal(a)...

marosko...myslim, ze by ani nenamietal... :-)

 
O 10 októbra, 2007 14:26 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

v jeseni vlastného života už aj ja milujem ejseň, hlavne túto jej krásnu farebnoslnečnú časť a verím, že vydrží do Vianoc:)
Chodíš na zlé adresy, mne svietia samé krásne veci na gmaili:)

 
O 11 októbra, 2007 15:49 , Blogger Coy povedal(a)...

Mas pravdu, jesen je krasne melancholicka, mne vadi na nej len ten chlad. A "jesen" momentlane dokonale vystihuje mnohe udalosti v mojom zivote. Aj predzvest konca moze byt plna krasnych farieb.

 
O 12 októbra, 2007 09:23 , Blogger elka povedal(a)...

Coy, dufam, ze sa vsetko stane tak, aby konce nemuseli boliet...najlepsie, aby vobec neboli. ale ked musia, nech maju aspon pekne farby

 
O 12 októbra, 2007 11:09 , Blogger Coy povedal(a)...

Dakujem Elka, ale ta bolest mi aspon vravi, ze som stale clovek. Ze stale citim a ze mi na tom skutocne zalezalo. Keby ma to nebolelo, znamenalo by to, ze mi to je cele jedno...

Je jesen. Uz je neskoro na "prepac", neskoro na priznanie si omylu. Spadnute liste slova uz nezachrania. No este nie je neskoro na odpustenie. A ja odpustam. A usmievam sa vsetkymi farbami jesene.

 
O 12 októbra, 2007 12:50 , Blogger elka povedal(a)...

Coy, krasne si to napisala...ja dakujem za tieto mudre slova

 
O 16 novembra, 2007 01:17 , Blogger Lilith povedal(a)...

Som prvy krat na tvojom blogu a paci sa mi tu stale viac s kazdym dalsim precitanym postom ... a tento si vypytal aj comment, vdaka tym gmailovym "zvolaniam" :-) lebo ta moja skupinka zelenych puntikov nimi komunikuje, ked niekto ma v statuse ze veceria, ostatni si tam napisu ze dobru chut :-)

I'll be back!

Llt

 

Zverejnenie komentára

Prihlásiť na odber Zverejniť komentáre [Atom]

<< Domov