streda, septembra 13, 2006

Slovenskí orli

Včera som sa ráno zobudila s obrovskou opicou sediacou na mojom bruchu o pol šiestej ráno. Väčšina ľudí po takých nociach nevie vstať, ja neviem spať. A tak som sa sama so sebou uzniesla, že nie je som psychicky ani fyzicky schopná ísť do práce, kde sa ma bude kolega pýtať, prečo som taká frustrovaná. Že teda radšej zostanem robiť doma. Moje IQ sa však napriek tomu akosi nedostavovalo, tak som pár hodín robila niečo ako prácu a ostatný čas som trávila nezmyselným čumením do monitora.

Asi o pol jedenástej v rádiu zahlásili, že útok na maďarskú študentku sa nestal a že viac povie Kaliňák na tlačovke. A že príde aj Fico. Nevedela som, či mi to ešte doznieva to promile v krvi, alebo čo sa deje. No super. Mala som asi hodinu na uvažovanie nad tým, čo asi náš doktor premiér k tomu povie. Sledovala som tlačovku v priamom prenose a cítila som sa pri tom dosť divne. Najmä preto, lebo som mala pocit, že už nič horšie sa pre atmosféru na Slovensku nemohlo stať. Videla som v duchu, ako prichádza Kaliňák za šéfinom, oznamuje mu novú zvesť a doktorovi sa pomaly začína rozprestierať široký úsmev na tvári, až mu tá červená kravata nadskakuje.

Sama som sa pristihla, ako ma napdalo, že tá holka je koza. Že to pekne pokašľala a že by som teraz rozhodne nechcela byť na jej mieste. Že presne takto začínajú medzinárodné prúsery.

Lenže problém je v tom, že celý tento humbuk na Slovensku nespôsobilo to, že si nejaká holka niečo vymyslela. Že by sa to skôr či neskôr naozaj stalo niekomu inému tak, ako sa to stáva bežne už dosť dlhú dobu. Že má pán Hunčík pravdu, ak tvrdí, že sme v tom namočení všetci. Ja sa už sama roky venujem profesionálne interetnickým vzťahom a napriek tomu moja prvá myšlienka na tú holku bola - koza maďarská. Potom som mala z toho výčitky svedomia, ale fakt je, že je to hlboko v nás.
Maďarská strana je na tom úplne, ale úplne rovnako a to ešte viac komplikuje situáciu. Keby boli rozumní aspoň oni, nemuselo by to tu byť v takomto rozsahu.

Čakala by som, že premiér využije túto situáciu a povie, že napriek tomu, že v tomto prípade išlo o fatálny a nešťastný omyl (a mohol sa aj šibalsky pousmiať), problémy s náckami na Slovensku sú vážne a vláda s tým bude niečo robiť. A mohol aj zamávať svojim obľúbeným programovým vyhlásením vlády. Bol by víťazom.
Lenže on sa svojou neskutočnou servilnosťou zmietol celú vec pod koberec. On totiž nevytvoril vládu s Mečiarom a Slotom preto, lebo to bolo najjednoduchšie. Títo dvaja sú pre ňho totiž chlapíci, s ktorými by si úplne parádne pokecal v krčme. Predpokladám, že predtým, ako Slotove výroky načas utíchli, prišiel za ním doktor premiér a povedal mu:
"Počuj Jano. Ja s tebou absolútne súhlasím, máš stopercentnú pravdu. Ale drž prosím ťa hubu, lebo takto spolu nedovládneme. Prevalcujú nás".

11 komentárov:

O 14 septembra, 2006 01:39 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Nnno, elka, nie som si istý, či v súvislosti s útokom na maďarskú študentku, ktorý sa (ne)stal, stojí za povšimnutie hlavne to, že Fico by si (vraj) s Mečiarom a Slotom úplne parádne pokecal v krčme.
Od expertky na interetnické vzťahy by som čakal viac než len polito(ne)logické domnienky...

 
O 14 septembra, 2006 09:37 , Blogger Jej bývalý povedal(a)...

hľadám odpoveď na dávno sformulovanú otázku: Cui bono?

 
O 14 septembra, 2006 10:34 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

hogo. ad 1 - nepisala som sem svoj expertny postoj. na ten mam momentalne prilis malo informacii.
ad 2 - zaroven si myslim, ze presne to, ze si fico s meciarom a slotom tak dobre rozumeju, je kamenom urazu vsetkeho, co sa na Slovensku momentalne deje. ta krcmova debata bola len symbolom.

a este cosi - uz je to definitivne po vcerajsku - nieco je naozaj zhnite v kralovstve Danskom

 
O 14 septembra, 2006 10:43 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

jb, absolutne trefna otazka. myslim, ze je az tak trefna, ze mieri uplne k podstate veci

 
O 14 septembra, 2006 10:59 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

elka, súhlasím, že je niečo zhnité v kráľovstve Dánskom a že je namieste (ako ostatne vždy) otázka Cui bono?
Môj koment smeroval proti zjednodušovaniu a zdôrazňovaniu jedného aspektu problému...
Je vari niečo zhnité len v našom kráľovstve? a je to vari len triumvirát Fico-Mečiar-Slota?

 
O 14 septembra, 2006 12:03 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

hogo a co ta veta "Maďarská strana je na tom úplne, ale úplne rovnako a to ešte viac komplikuje situáciu. Keby boli rozumní aspoň oni, nemuselo by to tu byť v takomto rozsahu." ????. je to uprostred textu. ziaden alibizmus z mojej strany. ziadne zjednodusenie. ziadna naivita.

 
O 14 septembra, 2006 14:10 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

elka, tá veta tam našťastie je, no asi sama cítiš, že sotva môže byť protiváhou ostatných, ktoré sú obrátené opačným smerom...
Nepísal som o alibizme, ani o naivite, no na zjednodušovaní a osobitne na nevyváženosti trvám.
Prečo nepadlo ani slovo o dôvodoch nerozumnosti maďarskej strany? o hysterických reakciách politikov SMK?
Ak má byť obraz ako-tak vierohodný, nemožno vytrhnúť z kontextu len časť zložitej reality...

 
O 14 septembra, 2006 15:15 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

dovody nerozumnosti madarskej strany su uplne identicke s tymi na nasej strane. ale, ak dovolis...budem kritizovat to, co mi vadi v danej chvili. toto nie je dizertacna praca, aby mala byt vybalansovana a stopercentne objektivna.

 
O 14 septembra, 2006 16:15 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

elka, neberiem ti právo písať nevybalansované články na blog :) a verím, že ty mne nechceš zobrať moje právo v komentári ti dať vedieť, že mi nevyváženosť (najmä ak ide o háklivú tému) „nesedí“.
Alebo mi vravíš „hogo, trhni si nohou a neotravuj, záujem mám len o súhlasné komentáre“? ;)

 
O 14 septembra, 2006 16:32 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

ved ti nepisem, ze nemas komentovat. neberiem ti pravo na nic.

 
O 14 septembra, 2006 17:25 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

ok, elka :)) zdá sa, že obaja sme trochu citliví na kritiku...
Prajem ti pekný deň. :)

 

Zverejnenie komentára

Prihlásiť na odber Zverejniť komentáre [Atom]

<< Domov