streda, júla 26, 2006

Humor ako antiperspirant

Neviem, či je to tým teplom, alebo vitamínom Dé zo slnka, ale v poslednej dobe ma ľudia v mojom okolí neuveriteľne tešia svojim zmyslom pre humor. Možno to bude istý prejav zúfalstva preklopený ad absurdum - humor z tepla. Už si pripadám ako hlupaňa, keď sedím sama za počítačom a rehocem sa ako kôň na mailoch, ktoré mi len tak letmo zlietajú do outlooku. Alebo ich počujem v električke, prípadne pri jazere. Na pive s kamarátmi. V kuchyni so Švédom. Normálna konverzácia a zrazu sa moje druhé ja, lietajúce niekde nadomnou díva, ako sa mi vraští čelo v neskutočnej grimase.
Zmysel pre humor je podľa mňa imanentne daný niektorým ľuďom. Sú typy, ktoré len začnú hovoriť vtip a všetci už ležia na zemi. Títo ľudia v zásade môžu povedať čokoľvek, aj tak sa im ostatní smejú. Smejú sa aj vtedy, keď nepočuli, čo daný úbožiak práve povedal.
Potom sú takí, ktorí toho nahovoria veľmi málo a keď raz prehovoria, tak to stojí za to. Takých mám popravde úplne najradšej, lebo to potom prichádza ako blesk z jasného neba.

Poslednú kategóriu v mojej novonarodenej typológii tvoria takí úplne normálni ľudia, ktorí nerozprávajú veľa ani málo, ale majú neuveriteľný dar glosovať situácie. A presne takíto ľudia sa okolo mňa v posledných dňoch pohybujú. Neviem, kde sa vzali, ale robia mi náramnú radosť. Dnes ma takto zo všetkých najviac potešila Evička s príbehom o vytiahnutom zdochnutom koňovi a zastávke MHD z Draždiaku, len tak medzi rečou. Alebo Lucia, ktorá od zloženia novej vlády zásadne zdraví pokrikom "Na stráž!", ktorý operatívne v posledných dňoch vymenila za pozdrav "Na pláž!". A zdraví tak aj svojich nadriadených, keď odchádza o druhej z práce. A čuduj sa svete, všetci sa smejú.

Takto ma tešia aj mnohí blogeri s výborným pozorovacím talentom a brisknými údermi do správnych tlačidiel na klávesnici..

Nie je to vôbec s nami zlé.
A môžeme byť aj ťažší zúfalci, kým sa smejeme...je dobre aj v zlom.

7 komentárov:

O 26 júla, 2006 15:07 , Blogger Marián Križovenský povedal(a)...

Som rád, že som sa v Tvojej typológii našiel tiež.

 
O 26 júla, 2006 23:24 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Historka o zdochnutom konovi a zastavke MHD v Drazdiaku sa ku mne dostala asi pred 2-3 rokmi, takze je pekne vidiet ako tu medzi nami vsetko koluje...
Inak chybate mi. Ozvem sa.

 
O 27 júla, 2006 08:29 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

ozvi sa fil urcite. inak, na teba som pri svojej typologii myslela tiez :-)

 
O 27 júla, 2006 23:35 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Tak to by som chcel vediet, do ktorej kategorie sa hodim, ved vies, ze sebareflexne sa to tazko posudzuje...:-)

 
O 28 júla, 2006 08:54 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

ti poviem niekedy :-)

 
O 30 júla, 2006 14:42 , Blogger ostrovanka povedal(a)...

milujem humor a udernost... obe vlastnosti ma moj syn...zavidim mu ich... :)))

 
O 05 augusta, 2006 02:00 , Blogger Nick povedal(a)...

To ako moja teta, len zacne rpozpravat vtip a uz sa smejeme :)

 

Zverejnenie komentára

Prihlásiť na odber Zverejniť komentáre [Atom]

<< Domov