utorok, júna 20, 2006

Do neznáma?

Dnes ráno sa Švéd v posteli zašveholil a povedal mi: "počuj, ešte pár krát sa vyspíme a budeme manželkovia". Pretrel si oči, otočil sa na druhý bok a dodal, že je nervózny. Mňa pomaly začína prepadať taký nejaký zvláštny pokoj.
V piatok večer som sa lúčila so svojim vienkom zeleným, dávno odhodeným. Zavolala som niekoľko najbližších dámskych duší, ktoré ma v posledných rokoch sprevádzajú. Netušila som, že niečo môže byť tak skvelé. Spontánne a pritom silné. Teraz akosi všetko silnejšie prežívam, ale toto sme zdá sa všetky vnímali podobne. Dámske duše boli úžasné a v sobotu s bolesťou hlavy možno ani netušili, koľko mi v tú noc dali.
Naozaj neviem, odkiaľ sa všetci tí cudzí páni naokolo dozvedeli, že sa vydávam. Chodili za mnou a ledva artikulovaným prejavom sa mi snažili tlmočiť svoj názor. Väčšinou to bolo niečo v zmysle "ČO SI SA UŽ ÚPLNE ZBLÁZNILA?"...a ja som sa len usmievala. Možno to bolo kvôli tým fernetom, možno to bolo mojou istotou, že som sa naozaj úplne nezbláznila. Že si myslím, že viem, čo robím. Že som celý život hľadala a keď mám pocit, že som našla, tak sa nedám odradiť možnosťou, že to nevýjde. Isteže. Nikdy nehovor nikdy a ja to ani nerobím. Nehovorím ani, že vždy a navždy. Toto je môj prejav viery. V toto verím.
Keď som sa svojej mame v puberte zaprisahávala, že som nič zlé nespravila, tak mi vždy hovorila, aby som neprisahala. Že prisahať budem len raz v živote.
Ja nebudem prisahať ani v sobotu. Iba sľúbim. Najmä sama sebe.

12 komentárov:

O 20 júna, 2006 09:45 , Blogger Jasper povedal(a)...

joj, elka, silná závisť! (ale taká tak pozitívna, šak víš;)

 
O 20 júna, 2006 10:22 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Aké neznámo?
Byť vydatou je úžasné ;-)

 
O 20 júna, 2006 12:41 , Blogger germa povedal(a)...

JB a byť ženatým nie je?
elka, neboj - v podstate sa nič nezmení.

 
O 20 júna, 2006 12:43 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

germa, tak to vnimam stale...len niektori v okoli sa tvaria, ze idem podpisat zmluvu s diablom :-)a rano sa zobudim v zastere, natackach a sved bude mat rovno v ruke pivo a grgne si namiesto pozdravu

 
O 20 júna, 2006 13:47 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Germa, byť ženatým je ešte úžasnejšie. Ja, recidivista, viem o čom hovorím ;-)
Žiadny konkubinát so svojou peudoslobodou manželstvo nenahradí.

 
O 20 júna, 2006 14:45 , Blogger Marián Križovenský povedal(a)...

Dobrí holubi sa vracajú.
A dobré dievčatá sa vydávajú...

 
O 20 júna, 2006 19:42 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

elka, ja som vždy tvrdila, že niet lepšej inštitúcie na svete ako manželstvo..len to musia chcieť a vedieť obaja..
držím palce :)

 
O 20 júna, 2006 21:44 , Blogger Nick povedal(a)...

Drzim palce pri slubovani ;)

 
O 24 júna, 2006 08:29 , Blogger ostrovanka povedal(a)...

el, manzelstvo je take krasne, ako si ho urobia ti dvaja a vyhovorka, ze manzelstvo otupuje lasku, mozu povedat len ti, co si neveria...

 
O 24 júna, 2006 16:05 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

stalo sa...uz si na druhom brehu, elka :-)

 
O 24 júna, 2006 21:52 , Blogger ostrovanka povedal(a)...

wow

 
O 25 júna, 2006 16:54 , Blogger Terra povedal(a)...

ja uz len blahozelam k vcera :) a vlastne ku kazdemu novemu dnu

 

Zverejnenie komentára

Prihlásiť na odber Zverejniť komentáre [Atom]

<< Domov