piatok, apríla 21, 2006

Piatok ako vyšitý pre manufaktúrnu činnosť

Dnes jeden krásny príklad efektívnosti fungovania štruktúr Európskej únie.
Je to fakt dobré a ja už mám dostatočne vystúpaný adrenalín, aby som to tu rozbalila. Projekt pre jednu z milióna európskych inštitúcií, v ktorých bežná úradníčka na materskej zarobí toľko, čo ja za rok.
Databáza demografických údajov o populácii, migrácii, cudzincoch a azylantoch v krajinách EÚ. My ako kontaktný bod za Slovensko ju pripravujeme. Znamená to v praxi zohnať údaje o tom, koľko ľudí, z ktorých krajín a za akým účelom sa tu zdržuje. Nepochybne bohumilá činnosť. Že áno. Keď sme to robili prvý rok, tak sme sa naozaj veľmi dobre zabávali s kolegyňami nad vymýšľaním príbehov o tom, ako trávia na Slovensku čas tí traja prišelci z Pobrežia Slonoviny.
Kolegyne otehotneli a sranda bokom. Sedím tu a so zaťatými zubami to robím sama.
Problém je v tom, že tá úradníčka predtým, ako odišla na materskú, vyrobila úplne stopercentne fantastickú databázu, do ktorej veľmi jednoducho vkladáte údaje. Ak chce človek napísať, že z Kokosovýh ostrovov sem naozaj nikto neprišiel, tak sa musí preklikať cez päť úrovní triedenia (demografické dáta, migranti, prisťahovalci, prisťahovalci z Austrálie a Oceánie, prisťahovalci z Kokosových ostrovov) a keď sa tam konečne dostane, víťazoslávne napíše nulu. A musíte tú nulu ešte rozdeliť medzi tých, čo majú trvalý a dočasný pobyt. Štátov som narátala vyše dvesto a som na Českej Republike (č. 6 v zozname).

Človek rozumný si povie...kašľať na to, veď aspoň dobre platia. Platia toľko, koľko sme si pred štyrmi rokmi zažiadali. 30 EUR na deň za štvorčlenný tím. Holanďania si vypýtali 800 EUR. Dvaja. Dostali. Nám bolo blbé vtedy pýtať si viac. Národ holubičí.

Ostáva dodať jeden absolútne kľúčový údaj. Priemerná návštevnosť stránky s touto databázou za minulý rok bola čuduj sa svete - 13 ľudí denne. Predpokladám, že tam sa chodila pozerať tá teta na materskej, či je tam ešte aj niekto iný.
Nie, nie som euroskeptická. Len ma tu do večera asi naozaj porazí.

5 komentárov:

O 21 apríla, 2006 14:21 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

neostava ti nic ine ako odist na matersku a mat pokoj ;o)

 
O 21 apríla, 2006 14:22 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

a vieš, že ma to napadlo, keď som to dopísala?

 
O 22 apríla, 2006 20:10 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Tiez nie som euroskepticka, toto je vsak jeden z mnohych prikladov na temu: tadial cesta nevedie...

 
O 23 apríla, 2006 23:00 , Blogger Reed povedal(a)...

hold on... a klikaj ;)

 
O 24 apríla, 2006 09:47 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

som bola v piatok večer taká vytretá, že som ani nevedela, ako sa volám. Máš pravdu reed, urobila som si klikací rekord :-)

 

Zverejnenie komentára

Prihlásiť na odber Zverejniť komentáre [Atom]

<< Domov