streda, marca 22, 2006

kam sa len podela...

Včera som chcela pridať jej bývalému kometár k článku a napísať moju najobľúbenejšiu báseň. Lenže, zabudla som ju. Našla som kedysi dávno v šestnástich rokoch malú knižku, ktorá na mňa zapôsobila na celý život. Aspoň som mala ten pocit. O to viac ma teraz zaskočilo, že si tú báseň nepamätám. Dokonca ani neviem, či by sa mi ešte stále páčila. V mysli sa mi vynorili len posledné dva verše:
"Vonku je strašne veľa ľudí a to ja nemám rád.
Bože, čo to vravím...že nemám rád ľudí".

Asi je pravda, že poézia zapadá prachom a iba občas sa odniekiaľ zjavia útržky dávnych čias. Včera som zatúžila tú báseň nájsť celú. Keďže sa vraví, že všetko je na webe, zavolala som si na pomoc večného kamaráta a asistenta googla. Skúsila som heslo "nemám rád ľudí". Samozrejme, báseň som nenašla, ale bolo fascinujúce sledovať, koho všetkého ľudia nemajú radi a ako to formulujú. Zábavné popoludnie. Skúsila som to potom formulovať aj v ženskom rode, definitívne zabudnúc na pôvodnú ideu vyhľadávania. Významnú časť odkazov na to, čo nemajú rady ženy, tvorili zoznamovacie inzeráty.
Odvtedy stále uvažujem, prekrúcam, interpretujem niečo, čo je len náhodným súhrnom okolností...napadlo ma už tisíc vecí, ktoré nemám rada. Ľudia medzi nimi neboli.
Zvláštne, čo všetko spraví jeden medzinárodný deň poézie. A čo spraví jedna báseň, ktorú si ani nepamätám. Ak ju niekto pre mňa nájde, odmena ho neminie :-)

8 komentárov:

O 22 marca, 2006 10:29 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Elka, to ti je zvláštne.
Už som zamazal dve verzie komantára, čo som ti sem chcel napísať. Stále to nie je ono. Vzdávam to.
Ako keby som hľadal báseň, ktorú som niekdy vedel, ale neviem si za svet spomenúť. Viem iba o čom bola.

 
O 22 marca, 2006 10:46 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

a možno to ani nevieš napísať, iba to tak nejako cítiš...ako ja tu moju

 
O 22 marca, 2006 11:04 , Blogger Jasper povedal(a)...

Aj ja si niekedy sem tam hladam slovíčka na bloglines... minule som pozeral hra. Človek by si myslel, že to bude ceĺe o hre s deťmi... ale nie: hry lásky, hral sa na niekoho iného... atď atď atď.

 
O 22 marca, 2006 11:37 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

elka, to je to správne pomenovanie. Cítim.

 
O 22 marca, 2006 13:18 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

ked sa ma niekto spyta, cc nemam rad, tak hned odpoviem - ludsku hlupost. tu nemam rad. co nenavidim? (rozumej vyssi stupen) - tak to je bezmocnost.
generally, som ludomil ;)

 
O 22 marca, 2006 13:47 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

padawan, to hovoril aj moj otec...vlastne, on tak odpovedal na otazku, coho sa boji. vzdy povedal, ze nicoho...iba ludskej hluposti. to perfektne sedi...takze vitaj medzi ludomilmi :-)

 
O 22 marca, 2006 14:14 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

el? bezcitnost...
to je to, co ma robi smutnou...
a svoj smutok? tak ten uplne neznasam :)))

 
O 22 marca, 2006 14:50 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

ostrovanka, ja mam svoje smutky rada. ak nie su pricaste a pridlhe...v tych obcasnych sa klohnim ako vo vani s horucou vodou a penou...ano, trochu masochistka :-)

 

Zverejnenie komentára

Prihlásiť na odber Zverejniť komentáre [Atom]

<< Domov