pondelok, februára 13, 2006

Panské huncútstvo

Veľmi som sa vytešovala v poslednej dobe...tak sa mi akosi zdalo, že slovenskému konzervativizmu trúbia na ústup. Že sa otvorene hovorí o veciach, čo boli tabu a tolerancia stúpa. Že gay nie je buzerant a lesba chlap s kozami. Že majú ľudia pocit, že používanie kondómov v Afrike proti šíreniu HIV nie je zásadným porušovaním biblických prikázní.

Dokonca som si myslela, že ak sa žena pre niečo rozhodne, tak je rešpektovaná jej slobodná vôľa. Že ak chce mať deti, tak super a ak nie, tak tiež. Ak sa chce vydať mladá, tak nemusí byť zákonite tehotná a ak chce pracovať dlho, dlho...tak je to len jej vec.

Nedávno som sa rozhodla, že si v manželstve okrem pribratia Švédovho prizviska ponechám aj svoje vlastné, roky používané. Jednak je celá moja práca viazaná na moje meno, jednak som s ním celkom úspešne identifikovaná a jednak sa mi páči. Navyše moje nové iniciály budú EKG, čo mi príde navyše ešte aj vtipné, takže super. Švédovi sa nápad páčil, odklepnuté, dohodnuté.

Nedávno mi však volala J., že sa jej chlap urazil, keď mu navrhla to isté. Minimálne ma to trochu prekvapilo, tak som začala sondovať vo svojom okolí. A vtedy to začalo. Nestretla som sa s jednou, jedinou pozitívnou reakciou. Že som divná a neviem, čo si mám od dobroty vymyslieť. Že je to také feministické. Že je to nepraktické. Že keď sa chcem vydávať, mám sa prispôsobiť. Že načo je to vlastne dobré. Že čo moje deti. Že sa hrám na mediálnu osobnosť.
Včera ráno mi Švéd naznačil, že aj jeho rodičom to mám povedať veľmi opatrne. Že tým rozhodne nebudú nadšení a že sa mám vlastne pripraviť na veľkú kritiku zo strany celej rodiny.

Ale že si mám stáť za vlastným rozhodnutím a ignorovať tieto invektívy. Nie je to ľahké.
Paradoxne sa však moje rozhodnutie ešte upevnilo.

13 komentárov:

O 13 februára, 2006 10:44 , Blogger Pecosita povedal(a)...

drzim palce. to zmaknes.
nenechaj nicie nazory a tradicie naburat to, pre co si sa rozhodla.

 
O 13 februára, 2006 15:18 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

naco je to dobre? aby si dokazala cosi vybudovat... trebars aj zburanim nejakej konvencie :)

 
O 13 februára, 2006 15:19 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

naco je to dobre? aby si dokazala cosi vybudovat... trebars aj zburanim nejakej konvencie :)

 
O 13 februára, 2006 15:23 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Rozhodni sa sama a nechaj poradny hlas aj svedovi. U nas ma Drzka svoje meno a nemam s tym ziadny problem. Padlo to z jej strany ako navrh, ja som neprotestoval, lebo som nevidel dovod a zvysok sveta to musi akceptovat. Meno nie je ta najdolezitejsia vec. A pokial ludia okolo vas budu mat chvilu cas na prijatie, tak im to tiez dojde normalne.

 
O 13 februára, 2006 23:18 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Heh,mna nezavazne (Micka) uchlacholila (teda myslela si, ze uchlacholi...mne to je jedno), ze by si to moje zobrala (koniec koncov mame skoro rovnake), ale ked si toto precita, bude urcite vymyslat...hmm, bola by VŠŠ...to mi pride tiez smiesne. Mozno jej to aj sam navrhnem...;o)

 
O 13 februára, 2006 23:48 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

absolutny suhlas s tvojim rozhodnutim. kamoska sa stretla s rovnakymi reakciami. vydavala sa v Mnichove. nakoniec povolila. sa drz...

 
O 14 februára, 2006 18:45 , Blogger Nick povedal(a)...

Ono sa to nezda, ale pre niektorych je porblem, aj ked zena zoberie muzove priezvisko, ale nechce -ova na konci... Ale to je vsetko asi tym, ze ludia sa tak radi cuduju a tak neradi prijmaju nieco ine...

 
O 15 februára, 2006 08:38 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Casto sa ludia vybijaju na blbostiach. Ale s rodicmi opatrne, su predsa len ina generacia...

 
O 16 februára, 2006 12:09 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

ak v zákonoch liberálnej spoločnosti platí “čo nie je zákonom zakázané, to je povolené”, potom v spoločenských konvenciách by malo platiť “môžete používať akékoľvek menšinové či úplne nové riešenia, ak za ne ponesiete zodpovednosť”. čo sa osvedčí, to prežije, čo sa neosvedčí, to zanikne... takto funguje aj prirodzený výber, pre dlhodobé prežitie je dôležitá rozmanitosť možných riešení. aj keď sú v danej chvíli mnohé riešenia SUBOPTIMÁLNE, pri zmene životných podmienok sa z nich môžu stať riešenia OPTIMÁLNE. pre vývoj je najhoršie, ak neexistujú alternatívy.
so hogofogo says: elka, JUST DO IT YOUR WAY.
PS
a vraj si sa nestretla s jednou, jedinou pozitívnou reakciou... tu nemáš ani jedinú negatívnu... až mi chýbajú ;-)

 
O 16 februára, 2006 13:04 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Ze s ani jednou pozitivnou? A co som bol proti, ked si mi to hovorila? Este som ta pochvalil, ze to dobre znie...

 
O 16 februára, 2006 13:25 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

fil, ty si sa na tom rehotal takym tym tvojim typickym...ani slovicko som ti neverila

 
O 16 februára, 2006 15:58 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Eleenka, je to super napad, tvoje meno bude zniet skvele, velmi sa mi to paci. urcite sa nenechaj zmiast okolim.
A kto povedal, ze je to take feministicke?? M.V.?

tá bez -ová.

Mimochodom, v mailoch mi ludia odpisuju Vazeny pan D... ale to nevadi, lepsie ako ked mi komolili predchadzajuce meno :)

 
O 09 marca, 2006 16:02 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Elka, budes mat dlhydlhy podpis. Inac Ti to schvalujem.

 

Zverejnenie komentára

Prihlásiť na odber Zverejniť komentáre [Atom]

<< Domov