piatok, januára 20, 2006

Náhoda

Včera večer som ako obvyklé posledné večery nemohla zaspať, tak som preventívne po pol noci prepínala kanály. Vo chvíli, keď som videla, že TA3 vysiela takmer hodinu po polnoci Dzurindu stečeného z krvi, bolo jasné, že je nejaký prúser. Obvykle sa Dzurinda tvári, akoby práve vyhral zlatú medajlu minimálne v desaťboji. Chvíľu nebolo jasné, čo sa deje...ale evidentne niekto zomrel a bolo ich viac.

Tak ja už naozaj neviem. Asi každého napadlo, že je dosť bizardná situácia, keď vojaci v stále zamínovanom Kosove fungujú pol roka (alebo koľko) a potom skončia niekde na maďarsko -slovenských hraniciach v lese.

Ja však uvažujem nad niečím úplne iným. Jeden chlap to prežil, zavolal svojej žene, stratil spojenie a je v košickej nemocnici. Jeden chlap to prežil. Veci sa stávajú každodenne, ľudia zomierajú. Lenže ak ste jediný, kto prežil, tak je to myslím silná káva. Ja sa v živote neviem vyrovnať s tisíckrát menšími nápormi. Je skvelé, že prežil. Ale nezávidím mu ani minútu ďalšieho života.
Navyše si takéto veci neviem vysvetliť. Asi mi na to chýba viera v boha a snažím sa ju nahrádzať nejakým zvláštnym fatalizmom. V bežnom živote si celkom vystačím s náhodami. Lenže toto sa mi už akosi nezdá. Jednoducho mám pocit, že toto nemože byť len tak. Že sa niekto s nami hrá nejakú absurdnú hru. Na pozadí mojich divných stavov všetko do seba akosi začína zapadať.


Mám pocit, že prežitie toho jedného chlapa akosi znásobuje pocit zo smrti všetkých ostatných. Také obrovské zrkadlo...neviem, čo mi to behá po rozume. Už len dúfam, že sa ten vojak nevolá Jakub.

Kieslowski kedysi dávno natočil film Náhoda. Tri krátke príbehy. Vlastne len jeden, ktorý sa v istom momente kvôli náhode (zmeškaný vlak) začne vyvíjať tromi rôznymi spôsobmi. Pointa je však v tom, že vo všetkých troch prípadoch tento príbeh skončí úplne rovnako. Tak takto nejako to vidím. S tými náhodami.

4 komentárov:

O 20 januára, 2006 19:34 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

matka poznala dvoch z nich, ze vraj super chlapi, 33 a 25 rocni. Zena toho mladsieho caka prve dieta. Niekto vcera napisal v diskusii na nete, ze Boh ma svoje umysly, ze viera nam pomoze taketo veci prekonat. Podla mna na toto je uz aj viera kratka...

 
O 20 januára, 2006 20:13 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

nemám moc rada tie vysvetlenia o božom úmysle. príde mi to až trošku cynické...podľa mňa to nemalo žiaden význam...aspoň to neviem svojim myslením obsiahnuť

 
O 20 januára, 2006 20:15 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

a to, že ma máta myšlienka o neexistecii náhody ešte neznamená, že by tá vec mala nejaký význam...

 
O 20 januára, 2006 23:10 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

poznas ma a vies, ze ja nie som zrovna prototyp veriaceho. Len som tym chcel povedat, len inymi slovami, ze je ubohe a viac nez cynicke hovorit o bozom umysle a viere. Nechapem takychto ludi.

 

Zverejnenie komentára

Prihlásiť na odber Zverejniť komentáre [Atom]

<< Domov