streda, marca 08, 2006

Za rohom doprava

Dnes som prišla na matriku a hneď vo dverách na mňa zrúkla teta vrátnička:
"Rozvod? Sobáš? Úmrtie?"
"Sobáš" vrátila som jej s patričnou hrdosťou v hlase.
"Nech sa páči, dvere číslo 6."

Hlas jej znežnel, dôverne sa mi prizrela a samozrejme zapikovala pohľad na brucho. Je to zvláštne, celý kolobeh života v jednej chodbe s pridelenými úradníčkami.
By ma zaujímalo, či tam aspoň občas dochádza k nejakej rotácii kádrov...že tá z "úmrtného" sa niekedy premiestni na rozvodové alebo sobášne a naopak. Možno to dostávajú za trest alebo za odmenu namiesto trinásteho platu.
Celý život je zaznamenaný niekde v papieroch a keď sa veci zmenia, tak sa jednoducho to "lajstro" premiestni. Samozrejmosť v hlase vrátničky mi prišla na chvíľu nepatričná. Je jasné, že takéto rozraďovanie prípadov je jej jedinou náplňou práce a že to tak skrátka chodí. Neskôr mi došlo, že presne o tomto je život. Čo tam po pátose.
V tých šiestych dverách som vyfasovala formulár, zoznam skladieb na podmaz, plus inštrukcie kam a kedy sa máme dostaviť. Veľké šťastie, že Švéd je vlastne Slovák, lebo by nás to stálo viac byrokratických procedúr a aj peňazí. Celé to bolo ako na bežiacom páse. Ak chcem, môžem zavolať kamaráta, ktorý zahrá na harfe, pustiť si vlastné cédečko (hneď ma napadlo Sex Pistols, že by bola zverina), prípadne vypustiť holubicu. Zas som si raz pripadala ako v absurdnej dráme.
Také to bolo celé formálne. Môžem len dúfať, že nikdy nebudem musieť navštíviť dvere číslo osem alebo deväť.

10 komentárov:

O 08 marca, 2006 12:48 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Neviem ci mi to uslo, alebo si to tu pustila prvykrat, v kazdom pripade gratulujem a tesim sa s tebou, slovicko 'sobas' mi pride na oslavu, takze NA ZDRAVIEEE a NA STASTIEEE (a na dobry sex;o)

 
O 08 marca, 2006 12:58 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

nie som si ista, ci som to tu uz vypustila, ale kazdopadne dakujem branko...

 
O 08 marca, 2006 13:59 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Ja jednoznacne hlasujem za holubicu pri zvukoch Sex Pistols, spon by bola prdel. Teda nie, ze inak nebude...:-)

 
O 08 marca, 2006 15:05 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Pripajam sa. A nech sa vam stres vyhne oblukom, aj ked to asi nepojde. Toho sa asi zbavit neda. :-{)))

 
O 08 marca, 2006 15:08 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Prehliadol som, že si tehotná? :-)
Nie, srandujem.
Mám pre teba jeden, privátny, námet týkajúci sa obradu. Ak máš záujem ;-)

 
O 08 marca, 2006 15:13 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

kozo, stresu bude pozehnane, na to ja som expert...hlavne to sex pistols neposobi upokojujuco :-)ale bude to treba brat cele s humorom (fil sa postara), lebo inak, ako hovoris, kozo...sa neda :-)

JB, jasne ze mam zaujem, sem s tym :-)

 
O 09 marca, 2006 09:15 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Nie priamo po lopate ale medzi recou si to tu pustila, jJa som postrehla... Nech ti to vyjde. Na tie ostatne dvere zabudni, ze existuju :-)

 
O 09 marca, 2006 17:11 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

pripajam sa ku gratulantom a maly janko posiela babicke za vsetkych velku pusu... soji, soji, to patri inam :))
harfu? harfu?! ale to je skvele! zaciname ladid: ja harfu, nick ozembuch, cosita ustnu harmoniku a charlie triangel. predvediem nase vychyrene "klepoty svadobne" v e-mol.

 
O 09 marca, 2006 18:46 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

tak toto sme robili v nedelu s celou rozvetvenou rodinou a rehotali sme sa ako kone...trojrocne dieta tancovalo a ja som bubnovala a kazdy mal nastroj...vrele odporucam :-)

 
O 10 marca, 2006 17:07 , Blogger ostrovanka povedal(a)...

el> to je krasa... neboj, stres bude... da sa na to spolahnut ako na dane :))

 

Zverejnenie komentára

Prihlásiť na odber Zverejniť komentáre [Atom]

<< Domov