pondelok, februára 20, 2006

Dnes o strachu

V poslednej dobe okolo seba vidím, počujem, čítam o toľkej bolesti, strachu a zdieľaných pocitoch, že potom len chodím a uvažujem, ako nám to všetkým ktosi dávkuje, jednému viac, inému menej. Ako jed podávaný v malých množstvách na pomalú smrť, alebo naraz, nech je to tu a teraz.
A všetci odolávame inak, bojujeme a podávame sa, kým to nepríde na všetkých. Dorovna. V smrti sme si rovní...aj keď iba v tej vlastnej. Lenže na tom akoby vôbec nezáleží. Nezraňuje nás naša vlastná, ale smrť ľudí okolo nás. A nemyslím len na biologickú smrť.
Párkrát som si v živote uvedomila, že strach o iných ma desí a ubíja viac, ako môj vlastný. Že niekde v hĺbke duše viem, že ak sa stane niečo mne, tak to vybojujem, zmáknem. Že si sakra nejako poradím.
Ale keď vidím pri sebe človeka, ktorý má strach a neexistuje jediný rozumný argument na to, aby bol vyvrátiteľný...už nikomu nehovorím, aké to bude. Každý sa so svojim utrpením musí vyrovnať v podstate sám. Môže mať okolo seba tisíc ľudí, ktorí mu pomáhajú (a je to veľmi, veľmi dôležité), môže to byť dokonca jeden, jediný človek...ale večer, keď sa zhasne a nedá sa spať, tie strachy prichádzajú..a ráno, tá prvá myšlienka po spánku, to poznanie reality.
Mám strach zo strachov iných ľudí. Lebo ma nútia hovoriť a pritom mlčať.

6 komentárov:

O 20 februára, 2006 11:04 , Blogger Nick povedal(a)...

Vystihla si asi to, coho sa bojime vsetci. A ked to spojis s bezmocnostou, tak je dielo dokonale... Ale mozno si ani neuvedomujeme, ako niekedy pomahame. Ako povedal raz niekto > niekedy staci len pocuvat ;)

 
O 20 februára, 2006 11:31 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Strach pred spanim pri zhasnutom svetle doverne poznam. Jeden z dovodov, preco chodim dost casto spavat az neskoro v noci, ked som vycerpany viac ako je zdrave. Bojuje sa s tym tazko, ale nic ine neostava. Poddat sa nemienim.

 
O 20 februára, 2006 12:11 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

ja z tychto istych dovodov niekedy zaspavam pri telke a ked je to velmi zle, tak aj v duchu opakujem vety, co v tej telke hovoria. to sa mi uz ale nastastie davno nestalo

 
O 20 februára, 2006 12:19 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

si myslím tiež že sme chorí ľudia v chorom svete a nevieme čo s tým ;-(
psychológovia myslia že vedia a ponúkajú recept:
healing individuals and families, we heal the world... :-)

 
O 20 februára, 2006 22:43 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Thou shall not fear..
..skoda, ze nepovedal ako..

 
O 22 februára, 2006 14:57 , Blogger Pecosita povedal(a)...

neviem, co dodat.

 

Zverejnenie komentára

Prihlásiť na odber Zverejniť komentáre [Atom]

<< Domov