piatok, marca 10, 2006

Grafomanka

Mala by som dnes písať projekt. Neznášam písať projekty. Je to taká veľká hra o tom, že kto napíše najpresvedčivejšie drísty a kto im uverí. Som sakramentsky neproduktívna. Pristihujem sa, ako si tu podvedome šomrem, že musím večne niečo písať. Celý život niečo píšem.
Keď som sa naučila spájať písmená, tak som začala skladať básničky a zaznamenávala som ich tajne do malého zošitka. Raz ich odhalila mama a zrodila sa v nej hrdosť a oči zažiarili nad rozmáhajúcou sa perspektívnou kariérou jej dcéry umelkyne. Neskôr sa ten zošitok stratil a bolo po kariére. Chcela ich totiž poslať do redakcie Slniečka alebo čoho.
Potom som si do druhého zošitka písala úvahy o povahe vesmíru a čiernych dier. Tiež sa zošitok stratil, len s tým rozdielom, že ho predtým nikto neobjavil. Našťastie, inak by som asi musela ísť študovať fyziku a to by len prišla katastrofa.
V puberte som písala emocionálne traktáty na tému "Ja ťa milujem a ty ani nevieš, že existujem". Tie sa zachovali a dobre sa stalo, lebo aspoň mám dôkaz, že som trošilinku zmúdrela. Keď mám pochybnosti o mojom smerovaní, tak to vytiahnem a úžasne sa zabávam. Teším sa, ako to raz objaví moja dcéra (nedajbože syn) a celá moja autorita zmizne do nenávratna.
Chvíľu som aj nepísala, lebo som chodila každý večer chlastať do krčmy a bola som akože kultúrne uvedomelá, lebo som videla všetky divadelné predstavenia a klubové filmy.

No a potom prišlo obdobie, kedy som písať musela. Na vysokej škole. Každý týždeň niečo, väčšinou na úplne divné témy ako napríklad o tom, či potopenie Titaniku bolo dôsledkom spupnosti kapitalizmu. Raz sme sa s jedným docentom na konci semestra do krvi pohádali, že nám stále dáva niečo písať pod výstrahou neabsolvovania ročníka. Vrátil nám to veľmi jednoducho. "Ak sa chcete touto prácou živiť, tak si zvyknite, že budete až do konca života písať." No to vieš. Všetkým nám blyšťalo hlavou, že nech sa už toto utrpenie skončí a nech začneme konečne normálne žiť a pracovať.
Mal pravdu, papľuha. Nenapíšem, nezarobím. Už sa vidím v budúcnosti, ako deti vreštia od hladu a ja sedím zúfalá za počítačom a nemám myšlienku. Ako dnes.

Takže dnes nezarábam a pre zmenu...píšem.

13 komentárov:

O 10 marca, 2006 16:50 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

elka, pekne i múdro, po milých drobnôstkach zas vec hodná tvojho umu a tvojej klávesnice, ťap, ťap, ťap... :-)
a že sa zošitky stratili? nič to, veď hlava je tá istá (azda i o epsilon múdrejšia:-)), tvorivosť v plnom rozkvete, tak vo co go?
a autorita u detí bude ok, ak im nedáš čítať svoje projekty a zachováš pre ne tento blog :-)))))

 
O 10 marca, 2006 17:12 , Blogger ostrovanka povedal(a)...

el> ten jeden zositok zmizol v ciernej diere, to je predsa jasne a neboj, aj ked dieta najde tvoje citove vylevy, nestratis autoritu, skor sa k nemu priblizis, detom pripada neuveritelne, ze ich rodicia boli volakedy tiez mali a hlupi, pretoze ich od narodenia poznaju len ako velkych :)) ked im poskytnes dokaz, strasne si ta budu vazit :))))

 
O 11 marca, 2006 10:05 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

No pockat. To aj moji rodicia boli niekedy mali a hlupi a citovovselijaki?!? Wau!

 
O 12 marca, 2006 00:40 , Blogger ostrovanka povedal(a)...

barnko > jasne :)

 
O 13 marca, 2006 11:08 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Fuu tak v puberte som mal aj aj jednu velku zalubu. Pisal som jednej dievcine menom Lucia strasne dlhe zamilovane listy. Ja len verim ze uz su davno spalene a neznicia mi moj tazko budovany imidz drsnaka :))

 
O 13 marca, 2006 13:05 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

nick, zavisi na tom, ako to s tou luciou dopadlo :-). ak si uz vtedy zachovaval imidz drsnaka, tak sa spolhni, ze ich spalila...ak nie...hmmm :-)

 
O 14 marca, 2006 17:27 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

to je neuveritelne! nick pisal lucii. nick pisal zene???
N+L=VL
:))))))))))))
VL az postel praskaaaaaaaa.

btw, clanocek superny. superny!

 
O 14 marca, 2006 18:22 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

To je prekvapenie co? Ja a zena! :))

No kazdopadne elka dopadlo to vtedy tak, ze ani poriadna pusa nebola. Ci hej? Aha bola, pri vadi nevadi :) A preco to skoncilo? Uff, ani neviem, tusim sa dala ostrihat :) Fakt to bolo zle, fakt zle ;)

 
O 14 marca, 2006 18:32 , Blogger Pecosita povedal(a)...

Nickie: ty si taky povrchny, ze pre vlasy si presiel na chlapov? :D

 
O 14 marca, 2006 20:42 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Ale kde, ja som hetero, sak reed ma odhalil :))

 
O 15 marca, 2006 09:50 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

nick, ono je v zasade jedno ci si alebo nie si hetero...kym nenpises v istom veku niekolkym luciam, tak to ani nezistis :-)

 
O 16 marca, 2006 23:49 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

"potopenie Titaniku bolo dôsledkom spupnosti kapitalizmu" - myslím, že takáto téma zaujíma každého druhého čitateľa vtedy, keď sa snažíé zaspať a nezaberá ani čítanie ústavy

 
O 17 marca, 2006 09:19 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

no, gloomy a ver tomu, ze boli aj "zabavnejsie temy"

 

Zverejnenie komentára

Prihlásiť na odber Zverejniť komentáre [Atom]

<< Domov