utorok, júna 06, 2006

Keď minca má len jednu stranu

Vždy som sa snažila mať čistý stôl. Rozdané karty. Naliate čisté víno. Neznášam neistotu. Keď moju mamu mesiace preháňali s výsledkami "zhubný - nezhubný", tak som myslela, že to neprežijem. Túžila som počuť, že je to zlé a že má toľko a toľko času. Aj tak nám to bolo jasné, ale predsa...čo keď?

Neznášam, keď neviem, ako na tom som. Keď musím tráviť noci a dni uvažovaním o tom, čo si kto myslí a či si myslí to, čo si myslím, že si myslí. Trochu ma to už prešlo, ale v detstve som tým nesmierne trpela. Sama som nerozhodná, ale moc sa snažím, aby som v neistote nenechávala iných ľudí.
Niekoľko krát sa stalo, že som sa Švéda opýtala v kritických situáciách a on povedal "Ja neviem". Potrebovala som od neho počuť, že to bude nejako. V zásade akokoľvek. Na tomto sme sa hádavali najviac. Keď je situácia zahmlená, Elka hysačí. Pravidelne.

Z môjho drzého pozorovania okolia som zistila, že drvivá väčšina žien sediacich spolu na "kávičke" (vínku, pive, fernete), aspoň raz v tom rozhovore stočí reč na chlapov a vzťahy. Často to pri tom začína aj končí. Ja som mala včera presne takýto rozhovor. Téma bola, že on "nevie". Že ubližuje, že nevládze, že to nechce takto. Ale nevie, ako to chce. Nešlo o Švéda, my máme našťastie v zásadných veciach jasno. Teda, vyjasnili sme si rokmi.

Toto bolo o prvotnej zamilovanosti. Veľmi ma trápi, ak vidím ľudí bezmocných. Sedia, čumia na displej mobilu a čakajú pípnutie. Skúsia pípať oni a čistiť stôl, ale displej je nechutne ticho. Nemám rada také tie "kamoškovské rady", väčšinou sú dosť z cesty. Také, akoby boli vyčítané zo ženského magazínu. 100 + 1 rada o tom, ako ho nestratiť (získať, udržať, podviesť, aby o tom nevedel).
Tak som len povedala, aby si vyčistila stôl. Nech je za tým čokoľvek.

Prišlo pípnutie a mierny záblesk šťastia a zúfalstva zároveň. Odpoveď bola, že on "nevie".
Víno sa obvykle rozlieva pre dvoch. Karty väčšinou rozdáva niekto niekomu.

Ale čo s tým, keď je ten druhý na ťahu a nie a nie potiahnuť?

14 komentárov:

O 06 júna, 2006 12:22 , Blogger Jara Hribiková povedal(a)...

elka,
ja som mala šťastie (nadruhýkrát) a vytiahla som si hráča, ktorý stále vie ako ďalej.
Iba raz zaváhal mňa zalial po celom tele studený pot...

 
O 06 júna, 2006 13:53 , Blogger Jasper povedal(a)...

Tak,toto bol výborný...

 
O 06 júna, 2006 15:36 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

no, tak toto si totalne uplne vystihla....presne!!! neznasam, ked neviem, co bude...neznasam neistotu...a neznasam, ked nevie :)
heh, len s tym uz asi nic neurobim ;) chlapi, niekedy jednoducho naozaj nevedia...aj ked, vo mne to vyvolava strach, lebo ked ja "neviem", tak to pravdepodobne znamena "nie".

 
O 06 júna, 2006 16:42 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

nežiadame niekedy od tých našich veľa?
možno natrafím na chvíľu, keď ozaj nevie.. a nevieme obaja..aj tak ho milujem..

 
O 06 júna, 2006 19:29 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

no niekedy je potrebné postrčiť, niektorí ľudia začnú fungovať až potom....

 
O 06 júna, 2006 20:53 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

ja som sa naučila žiť s tým, že niekedy "nevie". dôležité pre mňa je, že v tej správnej chvíli vždy "vie". ale čo s tým, keď je to úplne na zažiatku? keď sa nemáme o čo oprieť...tu to vyzerá tak, ako píše pet...že keď nevie, tak to znamená nie. ale keby to aspoň povedal...
ale súhlasím aj s miou...že niekedy čakáme priveľa - tú jednoznačnosť za každých okolností

 
O 06 júna, 2006 22:16 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

To je asi sposobene rozdielom v uvazovani. Budem hovorit za seba, ale asi si to vela chlapov prizna tiez. Zeny su zvyknute veci rozoberat do detailov, uvazovat nad tym dlhe hodiny osamote a kopec casu venovat analyzam s niekym. Ja zvycajne nie. Klasicky chlapsky pohlad je "Viem to vyriesit?" Ak viem, tak sa snazim vyriesit, ak neviem, tak to pustam z hlavy a nevenujem sa tomu. Takze potom je jednoduche a pochopitelne, ze poviem "neviem", ked sa ma niekto pyta na vec, ktoru neriesim. Problem je, ze zena nechce riesenie, chce prave to prplanie sa v probleme a rozoberanie ho do podrobnosti. Da mi doma castokrat vela namahy neriesit veci, ktore su so mnou preberane, ale iba pocuvat a komunikovat. Lenze priznavam, ze mi je to neprirodzene a musim sa snazit.

 
O 06 júna, 2006 23:20 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

asi som ženatý s chlapom ;-)

 
O 07 júna, 2006 09:20 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

kozo - suhlas...je to aj moja skusenost s muzmi...ja sama som presne ta zena, co analyzuje az po atomove jadro. je to unavne, priznavam.

 
O 07 júna, 2006 09:20 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

JB, a vy ste ted dvaja chlapi v manzelstve, alebo mate len otocene roly?

 
O 07 júna, 2006 12:43 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

elka, dve Panny. V tomto smere, ako spomínaš v článku, je úplne jedno akého sú pohlavia ;-)

 
O 07 júna, 2006 13:24 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

to JB: Po tom, ako si opisal jej pedagogiku pri digitalnom fotaku a Zolim, tomu verim. Toto nadsenie je skor chlapska zalezitost. Toboz pri technologickych zalezitostiach.

 
O 10 júna, 2006 12:58 , Blogger Nick povedal(a)...

Ja neviem ... naozaj to spojenie neznasam :)

 
O 11 júna, 2006 15:30 , Blogger A 106 povedal(a)...

Jaaaaj, poznam nieco horsie.
Ked mi dotycny tvrdil, ze ma VELMI chce, a telefon nezvonil, nezvonil, nezvonil... uz skoro tri roky. Ked som mu povedala, ze to nema vyznam, urazil sa, ake tvrde slova pouzivam... To je zalostne.

 

Zverejnenie komentára

Prihlásiť na odber Zverejniť komentáre [Atom]

<< Domov