štvrtok, apríla 27, 2006

Zvláštne

Dnes sa mi stala zvláštna vec. Zrazu, z ničoho nič, mi takmer v jednej chvíli prišli tri maily od ľudí, ktorí mi rozhodne maily každý deň neposielajú.
Prvý bol od môjho prvého frajera. Mala som 16 a bola som do ňho tak strašne moc, až sa mi ťažko prehĺtalo, keď som na ňho myslela. Čo znamená, že som v tom čase neprehĺtala takmer vôbec. Bol to taký hrozne rozkošný vzťah na diaľku, on mal kapelu v Stropkove a ja som v Bratislave čítala Dostojevského. Vídali sme sa v lete cez prázdniny a bolo to v dobách, kedy ešte sex v šestnástich pripadal ľuďom nepatričný. Teda nám. Podaril sa nám až neskôr a nevedeli sme, že od toho dňa sa už nikdy neuvidíme. Zdá sa, že sa z neho za tie dlhé roky stal narcis, lebo mi poslal svoju fotku s textom v zmysle "tak se mi najednou udělalo smutno a hádej na koho jsem si vzpomněl".

Druhý bol od kamaráta, ktorý pred rokom odišiel do Austrálie. Bol jedným z partie, o ktorej som písala dávnejšie. Viac sme spolu pracovali ako kamarátili, ale vtedajší charakter práce nevylučoval jedno od druhého. Precestovali sme spolu Slovensko a nachádzali chatrče v lesoch. Dnes mi poslal svoj denník z cesty na Fiji. Sedím tu a čítam ho a v hlave mi víri tisíc myšlienok. Ako je to všetko dávno.

Tretí mail bol od M., ktorá niekoľko rokov sedela oproti mne v jednej kancelárii. Trávili sme spolu viac času ako so svojimi blízkymi. Tri grácie (tretia sedela vedľa nás), Charlieho anjeli, ako sme sa občas titulovali. Pred rokom odišla do zahraničia, vydala sa a pred mesiacom sa jej narodila dcérka. Samozrejme v prílohe boli fotky. Krásne fotky. Tá, čo sedela vedľa nás mail zatiaľ neposlala, lebo leží v pôrodnici s malým - trojdňovým chlapčekom. O pár týždňov ja týmto ľuďom pošlem mail, že sa vydávam.

Dnes ma dobehla minulosť. Dnes nechcem pracovať. Čítam denník z Fiji, pozerám fotky svojho bývalého a malej narodenej charlieho "anjelky". Prepadáva ma akýsi fatalizmus...že je to nejaké znamenie, či čo. Prepadáva ma nostalgia.

11 komentárov:

O 27 apríla, 2006 12:49 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Mna chytila tento tyzden nehorazna panika, behom poslednych par dni som nahodou stretol 5 ludi, ktori su v Londyne tak dlho ako ja a vsetci si v nedavnej minulosti kupili byt na Slovensku. Hmm. Neviem, kde ja davam tie prachy. Anyway, dnes idem na pivko s kamaratom, ako vzdy a viem, ze on ma potesi, je na tom tak ako ja. Je po panike. No a ty, ty sa z tych pocitov tiez lahko dostanes, ale kludne si ich chvilku nechaj, neuskodia, ver ;o)

 
O 27 apríla, 2006 12:55 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

ja si ich takým tým zvláštnym masochistickým spôsobom užívam, branko :-)

 
O 28 apríla, 2006 10:01 , Blogger Marián Križovenský povedal(a)...

Keď nás dobieha minulosť, treba sa zastaviť a minulosť nechať bežať ďalej. Nech sa unaví, mrcha!

 
O 28 apríla, 2006 10:44 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

je to tak, maroško...už som ju nechala prefujazdiť okolo mňa. dúfam len, že si nedá druhé "kolečko" čoskoro :-)

 
O 28 apríla, 2006 13:26 , Blogger ostrovanka povedal(a)...

el, nech ta cokolvek dobehlo, je to predsa krasne, spomienky na minule lasky byvaju romanticke, spomienky na kamaratov prijemne a pohlad na babatko sladky :)

 
O 28 apríla, 2006 15:07 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

hmmmmmm, tak to je viac ako zaujimave. aj ja som dostal mail od svojej byvalej, ze "vraj zmenila si cislo"...
nuz dnes mozno bude o nejake to pivko viac nez obycajne.

 
O 29 apríla, 2006 01:42 , Blogger Terra povedal(a)...

el: ked Ti poviem ze moj prvy mal kapelu v stropkove uveris mi??...no mal...

 
O 29 apríla, 2006 18:38 , Blogger Marián Križovenský povedal(a)...

elka+medenka: nebodaj to nebol ten istý muzikant...?!

 
O 30 apríla, 2006 13:01 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

no, ak zvážime, koľko asi mohlo byť v Stropkove muzikantov :-)...ak to nebol on, tak možno bubeník alebo niekto iný z kapely :-)...sto percent. svet je taký malý...medenka, pozdravujem srdecne :-)

 
O 30 apríla, 2006 14:00 , Blogger Terra povedal(a)...

no urcite to nebol on, to som tym nemyslela...ja len ze aka nahodna podobitelnost sa nasla u Teba:)

 
O 01 mája, 2006 11:05 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

eli, ja toto tiez poznam, raz davnejsie, ekd som bola cerstvo zalubena, som za jeden den stretla asi piatich chlapov, ktori v mojom zivote nieco znamenali, ci uz platonicky, alebo aj inak ;))...nestretla som ich dlho predtym, ani dlho potom...sice som nepochopila, co mi tym chcel osud povedat...ale nieco fatalneho v tom bude.

 

Zverejnenie komentára

Prihlásiť na odber Zverejniť komentáre [Atom]

<< Domov