nedeľa, júla 09, 2006

Vyzývavá?

Keď čítame o znásilnených ženách, tak obvykle veľmi dobre vieme, ako by sme sa zachovali my. Nerozumieme ich myšlienkovým pochodom, ich konaniu, ich dlhotrvajúcemu mlčaniu. Zápasíme od skorej puberty s tým, že ak sa nám niečo stane, môžeme si za to samé a teda si máme dávať sakra pozor, čo si obliekame, kam chodíme a ako vyzývavo sa správame. Úprimne, zostať úplne v bezpečí znamená sedieť doma a štrikovať dečky.
Stále v tejto spoločnosti ešte neplatí to, že nie znamená nie. Že je v zásadne úplne fuk, čo sme mali pri tom oblečené a či sme sa náhodou nesprávali nepatrične. Keby som sa dávnejšie do takejto situácie nedostala ja sama, tak by som možno podliehala tomuto zaužívanému všeobecnému pocitu, že som si to tie ženy spôsobujú samé. V mojom prípade bolo aspoň to sté nie naozaj nie. Mohlo to byť kľudne inak.
Teraz sa to stalo ďalšej - mojej kamarátke. Za veľmi podobných okolností s úplne rovnakými dôsledkami. Sme vzdelané ženy a na prvý pohľad vyzeráme tak, že sa nám to nemôže stať. Že sa vieme zachovať v každej situácii a pohybujeme sa v "bezpečnom" prostredí. Že vieme odhadnúť situáciu a predsa nerobíme niečo, čo by sa mohlo obrátiť proti nám. Napriek tomu sa to stalo a naše pocity sú absolútne identické. Ona má strašne silný pocit viny a hľadá odpovede na to, kde urobila chybu. Vôbec nikde.
Ten, čo by sa mal cítiť vinný sa naďalej usmieva a možno je iba nahnevaný, "že mu nedala".
A ona bude asi nejaký čas s veľkými problémami pozerať do zrkadla. Chcela som jej povedať, že si nemá robiť výčitky. Nemohla som. Videla som samú seba pred niekoľkými rokmi. My sme mali šťastie, že sme unikli o vlások. Iné takéto šťastie nemajú. A ani si neviem predstaviť, koľko ich je.

5 komentárov:

O 09 júla, 2006 23:50 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Mozem vyzerat ako chcem, ale nikomu to nedava pravo na mna automaticky siahat. A je jedno, ci som zena, alebo muz. Nie by naozaj malo byt chapane ako nie. Priebezne sa snazime stale dookola aj tieto veci teraz vstepit Uchani, tak snad to zaberie.

Kvoli niektorym veciam by som asi vedel byt dost agresivny...

 
O 10 júla, 2006 01:21 , Blogger Nick povedal(a)...

Nikdy takych ludi nepochopim .. netreba chapat, skor konat ..

 
O 10 júla, 2006 09:27 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

a sme pri chápani násilia.
Myslím teraz napríklad v zmysle §199 ods. 1, (Kto násilím alebo hrozbou bezprostredného násilia donúti...).
Je prekonanie verbálneho NIE (nie, bolí ma hlava...) násilím? V mojom ponímaní určite áno.
Aj v zmysle trestného práva?

 
O 10 júla, 2006 16:53 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

JB, podla mna aj v zmysle trestneho prava. mna len desi to, ze taketo nieco musi byt osetrene legislativou, aby sa to nedialo/trestalo. to, ze by sa taketo veci nemali stavat je pre mna rovnaky moralny imperativ ako to, ze odzdravim susedku alebo nezabijem okoloiduceho, co do mna drgne. A pritom sa zda, ze takmer kazda z nas...viac ci menej...desi ma to.naozaj.

 
O 12 júla, 2006 15:50 , Blogger ostrovanka povedal(a)...

nechcem pausalizovata, ale v spolocnosti (najma muzskej) fakt pretrvava nazor, ze zena si za to moze sama... dokonca som sa stretla aj aj sama s nazorom, ze moje NIE vlastne znamena ANO... pretoze ON predsa pozna zeny a kazda to nakoniec CHCE! je to sialene, sialene... mam vsak vyhodu, ze sa necitim previnilo, len zaskocene... a smutne...

a nie, boli ma hlava? samozrejme, ze je to NIE...normalne ludske nie...prepac, nemozem...nedokazem znasilnit svoje pocity...

 

Zverejnenie komentára

Prihlásiť na odber Zverejniť komentáre [Atom]

<< Domov