streda, augusta 23, 2006

Zverina, čo?

Od malička som bola neurotička. Rozplakala som sa, keď na mňa niekto zvýšil hlas, ale aj keď som do piesku skočila menej, ako bol limit. V tretej triede o mne telocvikárka povedala, že som hysterka a ja som potom doma v slovníku cudzích slov hľadala, čo to slovo znamená. A opäť som sa rozplakala. Vždy v auguste som sa bála, ako sa vyvinie situácia a ku komu si sadnem v septembri do lavice. Od toho sa totiž odvíjal môj triedny status počas celého roka. Takže som posledné dva týždne prázdnin poriadne nespala a mala som v žalúdku prievan.

Raz som s rodičmi cestovala vo vlaku a išli sme sa najesť do jedálenského vozňa. Určiteje to už dlhšie ako 15 rokov, ale pamätám si to dodnes. Jedla som omeletu a naši ma pred všetkými cudzími cestujúcimi sfúkli, že neviem jesť príborom. To už som bola vo veku pubertálneho vzdoru a tak som sa nerozplakala, len som si to potom ostentatívne išla zapísať do denníčka.
Mama mi na to povedala "Len si to pekne zapíš a raz si to o sebe prečítaš, aká si bola vzdorovitá". Na to som sa už rozplakať musela, to musí uznať každý. Zasa som celú noc nespala.

Ako si to tak premietam v hlave, moc som toho v živote nenaspala. V miernejšej forme mi tieto psychostavy zostali dodnes. Keď na niečom sústredene robím dva týždne, tak dva týždne poriadne nespím, lebo som presvedčená, že to robím zle.
Minule sme so Švédom riešili, prečo ja vždy vo všetkom vidím problém. Nízke sebavedomie a neschopnosť prijať kritiku - znela diagnóza - a ušetrila som razom 500 korún za hodinu u psychoterapeuta (cenníky som si už som overila dávnejšie). Nenadarmo ma kedysi jeden kamarát volal Woody.

Dnes som u seba objavila super nový neurotický príznak. Už vyše mesiaca sa teším na dovolenku. Aj keď, stále mi žalúdok vraví, aby som sa netešila, lebo niečo do toho isto príde a pokazí sa to. Napriek tomu som odrátavala dni, kedy to už príde. Ale pozor. Ráno som sa pristihla, že mám stres. Namiesto toho, aby som pokračovala úspešne v odrátavaní (už len párkrát sa vyspím), začínajú sa mi v hlave pomaly odrátavať dni do návratu do práce.

Potrebujem dovolenku. A možnože budem musieť siahnuť na hmotné rezervy a dať privyrobiť nejakému tomu odborníkovi. Na toto je už totiž krátky aj Švéd, aj môj zdravý (?) rozum.

9 komentárov:

O 23 augusta, 2006 17:51 , Blogger Pecosita povedal(a)...

heheee...:D ano bezna taxa je 500 ;) asi sme viaceri, co sme to zistovali ;)

 
O 24 augusta, 2006 08:24 , Blogger Jej bývalý povedal(a)...

ha! Nervozita pred koncom prázdnin? Tak toto som zažíval aj ja.
Len som to pokladal, a stále pokladám, za strach z neznámho. Noví vyučujúci, nové predmety, noví spolužiaci. Neznáme.

 
O 24 augusta, 2006 12:23 , Blogger Nick povedal(a)...

och tak to by som uzivil aj dvoch asi ja :)

 
O 25 augusta, 2006 09:17 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Si prilis dospela,stale nieco riesis,planujes,kalkulujes,kombinujes, mozno aj ked netreba. Ja viem, asi Ti to pise ten pravy:) Na dovolenke sa na to vsetko vypr... sadni do kresla,natiahni nohy a uvedom si ako Ti je fasa dobre. Peknu dovolenku:)

 
O 25 augusta, 2006 14:15 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

el opat crta v ktorej sme tak strasne podobne...ale orava a rohace liecia.to viem naozaj na 100%.a neboj, po prazdninach sedis so mnou:-)opat v tej nasej starej"lavici".to sa nemeni:-)len trochu o ten prstienok budes ina:-)
P.S.:ten comment nado mnou je od nasho mravencoke dzordza??co tak sa opat po strasne dlhej dobe niekedy v nasej 3ke stretnut?:-)

 
O 26 augusta, 2006 22:49 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Len tak na okraj: u psychoterapeuta sa neplatí za diagnózu, ale za terapiu.

 
O 27 augusta, 2006 19:33 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

hogo, hej. uz z definicie je psychoTERAPEUT terapeutom, nie diagnostikom. ale predpokladám, že aj k tej diagnóze sa treba nejako prepracovat a to asi nebude zadarmo :-)

 
O 27 augusta, 2006 20:27 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

elka, jasné, máš pravdu, chcel som len povedať, že terapia diagnózou nekončí, ale začína... a hlavne, že na Švédove diagnózy by som moc nedal. :)

 
O 30 augusta, 2006 13:00 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

... k otázke, či si (ne)ušetrila za diagnózu:
"nízke sebavedomie a neschopnosť prijať kritiku" nie je diagnóza, ale (možno) (ne)presný popis príznakov...
... takže: neušetrila si (peniaze), strácaš (čas).

 

Zverejnenie komentára

Prihlásiť na odber Zverejniť komentáre [Atom]

<< Domov