piatok, augusta 18, 2006

najnovšie vedecké poznatky priniesli zistenie...

Pri pozeraní dokumentárnych filmov občas blednem závisťou. Profesionálnou závisťou, keď vidím, čomu sa môžu venovať americkí (ale aj európski) vedci.
Momentálne absolútna favoritka je pre mňa akási doktorka z univerzity v Iowe, ktorá sa zaoberá zvykmi v obliekaní mladých žien v strednom paleolite. My, spoločenskí vedci na Slovensku máme špecializované témy napríklad po úroveň sociálnej kohézie na Slovensku. Čo znamená, že skúmame úplne všetko a sme v tom tak zamotaní, že často nevyskúmame vôbec nič. Teda niežeby som sa ja venovala tejto téme, to len pre príklad.

Všetko má však dve stránky. Aj špecializované výskumy by mali mať hranice. Čoraz častejšie totiž blednem...ale úplne z iného dôvodu. Nestačím sa totiž čudovať, akými neuveriteľnými nezmyslami sa americkí (ale aj európski) vedci dokážu zaoberať. V poslednej dobe sa v médiách rozrthlo vrece s neuveriteľnými výsledkami výskumov.

1. pekným ľuďom sa rodia skôr dcéry ako synovia (to akože preto, aby boli aj oni pekné a mali tak vyššiu šancu nájsť si bohatého partnera v budúcnosti)

2. ľaváci častejšie trpia erektilnou dysfunkciou (s nejakými potenciálnymi súvislosťami sa v tomto prípade nikto ani neobťažoval)

3. tí, čo pijú viac alkoholu sú v živote úspešnejší ako abstinenti, čo znamená, že alkohol neškodí tak, ako sa očakávalo (malá drobnosť - zamyslel sa niekto nad tým, čo je v tomto prípade príčina a čo dôsledok?)

4. Ak matka v prvých piatich rokoch odchádza od dieťaťa čo i len na hodinu, nezadržateľne sa v dieťati spustia mechanizmy, ktoré vedú v budúcnosti k závažným psychickým problémom (skúmané na 20 potkanoch, ktoré boli vždy na hodinu denne odtrhnuté od matky a premiestnené do izolovanej nádoby - zvýšili sa im stresové hormóny).

Tak teraz neviem, či je to opäť práca novinárov, ktorí tak veľmi ľúbia interpretovať dáta. Ale mám pocit, že aj sedliacky rozum sa musí pri počutí takýchto vecí zastaviť.

Obvykle to beriem ako jednu z mnohých bulvárnych informácií a len sa pousmejem.

Hm...ale čoraz častejšie ma to vytáča do nepríčetnosti.

7 komentárov:

O 18 augusta, 2006 14:55 , Blogger Marián Križovenský povedal(a)...

Vyzerá to tak, že najhoršia kombinácia je škaredý ľavák - alkoholik, ktorý dáva svoje dieťa počas pracovnej doby do jaslí alebo do škôlky...

 
O 18 augusta, 2006 14:57 , Blogger Jej bývalý povedal(a)...

A vieš, že som celkom rád, že nadpis neznel "Americkí vedci objavili"?

 
O 19 augusta, 2006 15:34 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Stretávam sa čoraz častejšie s tým, že takéto bulvárne vedecké projekty realizujú austrálski alebo britskí vedci.

 
O 23 augusta, 2006 18:02 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Až mi to došlo neskutočne smiešne. Totiž, na vysokej v čase, keď sme riešili všetky doležité veci, len nie školu, sme mali kapelu, ktorá sa volala (čuduj sa svete): AVZ. Skratka to z "Americkí vedci zistili" a práve preto, že sme furt počuli a čítali nejakú podobnú hovadinu.

 
O 24 augusta, 2006 09:32 , Blogger Reed povedal(a)...

kolegyna prave skonstatovala, ze nie je pekna, lebo to male co nosti pod srdcom... bude chlapec :)

 
O 24 augusta, 2006 10:47 , Blogger Nick povedal(a)...

Ja by som zacal skumat moje navyky spania a zobudzania sa. Vzhladom na to ze za posledne dva mesiace boli uplne odlisne, by ma zaujimal vysledok :) Narusena osoba, rychlo ohlaste na najblizsej policajnej stanici :)

 
O 24 augusta, 2006 10:47 , Blogger Nick povedal(a)...

Som skoro napisal ze poziarnej stanici :)

 

Zverejnenie komentára

Prihlásiť na odber Zverejniť komentáre [Atom]

<< Domov