štvrtok, augusta 10, 2006

Cestovanie v čase

Takmer polnoc. Švéd zalomil, akoby ho do vody hodil a začína chrápať. To sme tu už roky nemali. Od povestného náročného chirurgického zákroku vyberania mandlí, ktoré bolo sprevádzané ex ante aj ex post nekonečnými rečami.

Sedím na posteli, pijem becherovku a vykladám karty. Žiadne obavy z budúcnosti, žiadne veštenie. Solitér (až v tejto sekunde som si uvedomila pravý význam názvu tejto hry).
V rádiu hrajú hity rokov osemdesiatych a mne sa slza v oku zaleskne pri pesničke z Hriešneho tanca. Jednak preto, že po svadbe bol Švéd po svojich tanečných kreáciách definitívne prekrstený na Patricka Swayzeho, jednak preto, že sa mi nejako odleskla raná puberta. Karty, romantické pesničky na želanie. Pozdravujem celú ôsmu bé zo základnej školy Kláry Jarunkovej niekde niekde a špeciálne Milana, s ktorým chcem prežiť celý svoj život.

A ja zrazu, o 15 rokov neskôr, sedím tak isto...na inej posteli, s inými pocitmi, a Milana nikde. Raz kamarátka o druhej poobede pri jazere povedala "Ježíííš, keby som v sedemnástich čo i len tušila, že mi bude raz takto fasa, tak sa na ten svoj posratý život budem normálne tešiť".

Tak vlastne takto nejako to bolo včera pred polnocou.
Dohrala som karty, zhasla svetlo, zapchala Švédovi na pár sekúnd nos a dúfala, že sa mu to chrápanie nevráti, kým zaspím. Rozmýšľala som, či som si takto predstavovala svoj život vtedy, keď som si pomrnkávala "She´s like the wind".

Asi nie. Netrúfla by som si.

9 komentárov:

O 10 augusta, 2006 11:45 , Blogger ostrovanka povedal(a)...

el, to je zvlastne, tak ja som si predstavovala nieco uplne-uplne ine,ako sa mi nakoniec stalo, uz davno nosim v hlave clanok s nazvom...dobre, je to tajomstvo, raz ho najdes... o mojom cestovani v case :)))
rada ta citam, draha, vzdy ma pohladis na dusi...

 
O 11 augusta, 2006 06:22 , Blogger Marián Križovenský povedal(a)...

Pri cestovaní v čase pamäť obvykle nemilosrdne spoľahlivo funguje.

 
O 11 augusta, 2006 08:32 , Blogger Jej bývalý povedal(a)...

Takéto myšlienky mi schádzajú na um neskoro v noci keď pozakrývam odkopané šušulky a potichu sa vsúvam do postele k Džejtí.
Fakt neviem ako presne vyzerala keysi moja predstava o živote.
Ale realita je moc fajn.

 
O 11 augusta, 2006 09:02 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

JB, moja najlbizšia predstava sa posúva presne k tomu, kde si...že pozakrývam odkopané šušulky a vleziem....a veľmi dúfam, že bude to bude rovnako fajn

 
O 11 augusta, 2006 09:03 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

maroško...a našťastie -pamäť niekedy funguje aj veľmi milosrdne :-)

 
O 11 augusta, 2006 09:03 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

maria...teším sa na tvoje cestovanie

 
O 11 augusta, 2006 15:53 , Blogger Reed povedal(a)...

az na niektore hrozne fazy som bol vzdy spokojny a preto nemozem povedat, ze keby som bol vedel, ze to bude taketo tak sa tesim... tesim sa z pritomnosti. fuuuha, zniem ako budha. uz len to brusko mi chyba :))

 
O 14 augusta, 2006 00:38 , Blogger Nick povedal(a)...

Moje predstavy boli vzdy ine ako realita. A ono to je urcite tak lepsie, lebo mozno casom, by to bolo aj nudne :)

 
O 14 augusta, 2006 19:51 , Blogger germa povedal(a)...

som taká zábudlivá, že si neviem spomenúť, čo som si vysnívala. Ale určite ani v najtajnejšom sne som si nevysnívala tento sen, ktorý práve žijem.

 

Zverejnenie komentára

Prihlásiť na odber Zverejniť komentáre [Atom]

<< Domov