piatok, júla 28, 2006

O vlások?

Moja predstavivosť sa mi často vymkne z kontroly a ja sa občas pristihnem, že som v mysli súčasťou nejakého príbehu a len pomaly sa vraciam do reálu ako pri návrate z hladiny alfa alebo iných nie celkom prirodzených stavov. Vtedy sa na sekundu (alebo viac, alebo menej?) stiera rozdiel medzi realitou a mojou osobnou fikciou.

Takto mi utekajú myšlienky, keď vidím v správach reportáže o autonehodách. Uvažujem nad osudmi ľudí, fiktívne sa s nimi rozprávam. Vraciam ich film späť pred tú udalosť. Prečo sa ocitli v danej chvíli na danom mieste. Dva (a viac) príbehov sa spoja v jednej chvíli, aby sa potom uberali istým spôsobom spolu ďalej. Aspoň na chvíľu.

Prečo hovorím o nehode...lebo včera som sa presne súčasťou takéhoto príbehu stala ja sama. Išli sme štyria popri ceste medzi dvomi dedinami. Zo zákruty sa oproti nám vyvalil v plnej rýchlosti (obávam sa, že vysoko nepovolenej) mladík, na prachu dostal šmyk a odvtedy mám len trochu útržkovité spomienky. V zásade sa rútil na nás a povedzme to jemne, to auto príliš pod kontrolou nemal. Náš reakčný čas bol absolútne neuveriteľný. V stotine sekundy sme boli desať metrov v poli, Švéd hádam aj dvadsať. Kontrolovala som situáciu - ja som živá, Švéd ešte stále uteká :-), dvaja švagrovci za nami...šofér asi dva metre (meter?) od nich v poli. Všetci sme boli doškriabaní a triasli sme sa ako osiky. Mladík fajčil. Hneď sme ho šli ratovať. Bol buď totálne v šoku, alebo mal mierne vypité, to už neposúdim, lebo sa zdekoval dosť rýchlo. Nakoniec sme dopadli všetci v pohode. Lenže to tak človeku dôjde, čo mohlo byť, ak...
Mne sa v noci snívalo, že ma išiel zraziť vlak . Predtým mi zavolal rušňovodič na mobil (?!), že mám nastúpiť a potom ma takmer zrazil.

Kto vie, čo sa snívalo nášmu mladíkovi, čo nám tak zrazu sKrížil cestu.

7 komentárov:

O 28 júla, 2006 14:17 , Blogger Marián Križovenský povedal(a)...

Zaznač si včerajší deň do kalendára. Môžeš oslavovať narodeniny 2x do roka.

 
O 28 júla, 2006 19:32 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

maroško, tak v tom prípade budem oslavovať už trikrát do roka. v novembri budem mať 15. výročie takmer udusenia. ak to pôjde takto ďalej... :-)

 
O 30 júla, 2006 14:44 , Blogger ostrovanka povedal(a)...

el, ale je na tom nieco pozitivne, overili ste si atleticke schopnosti :)
nie, nesmejem sa, som rada, za ste unikli..

 
O 05 augusta, 2006 02:04 , Blogger Nick povedal(a)...

El, kiezby mal kazdy take stastie ako ty. Milan nemal. Osud? Nahoda? Boh-vie, a mozno niekedy ani on sam nevie...

 
O 05 augusta, 2006 10:31 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Nick, ja mám niekedy pocit, ze sa tam hore s nami niekto hrá takú zvláštnu šachovú partiu. Ale pravidlá pozná len on sám a navyše ich vždy mení podľa toho, ako sa mu chce.

 
O 07 augusta, 2006 10:49 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Myslim, ze to nie su sachy. Obcas mam pocit, ze ide skor o ADnD.

 
O 14 augusta, 2006 15:15 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Neviem či vieš, ale ja som sa za rušnovodiča "učil". Keby ma nezobrali na výšku, kľudne som Ťa mohol povoziť. Aj so Švédom, samozrejme:)

 

Zverejnenie komentára

Prihlásiť na odber Zverejniť komentáre [Atom]

<< Domov