streda, novembra 23, 2005

Nájdete ma v stratách a nálezoch

Už je to tu zas. Panika. Namiesto toho, aby som rýchlo podokončovala tohtotýždňové veci, túlam sa londýnskym letiskom.
Vždy som v slohových prácach a listoch najskôr sovietskym a potom austrálskym kamarátom písala, že milujem cestovanie. To bola samozrejme len taká projekcia, lebo v čase písania so sovietskymi priateľmi nebolo moc kam cestovať a v čase austrálskych zas nebolo moc za čo. Čiže, milovala by som cestovanie, keby som cestovala.
Teraz aj občas cestujem a teda projekcia je kompletne zavŕšená, ale s tým milovaním...milovala by som cestovanie, keby som pri tom nemusela cestovať. Navyše sama.
Trpím totiž absolútne fatálnym orientačným zmyslom. Jeden príklad, aby bolo jasné, aké to až môže byť zlé. Stojím v neznámom meste na námestí, mapa v ruke a hľadaná ulica má byť doprava. Lenže, keď sa otočím chrbtom zistím, že "pravo" je vlastne úplne inde. Už som uvažovala, že si kúpim kompas a aspoň budem vedieť, kde je sever.

Inak, moje "pravo - ľavé" orientácie sú tiež dosť neakceptovateľné. Minule som na pár sekúnd chytila paniku, že srdce mám na inom mieste, ako som si celý život myslela. Potom sa to vysvetlilo, ale tých 10 sekúnd by som nikomu neželala. Skrátka, je to so mnou zlé.

No, a s takýmito vlastnosťami sa ja chystám letieť do Írska. Tak som sa zahrala na dobrodruhyňu (ó, čo to za slovo, ženy nemajú právo byť dobrodružné?)a túlam sa interaktívnou mapou letiska. Už to vidím. Budem tam behať ako splašená hus, slzy na krajíčku a keď už tretíkrát pôjdem dookola ako v Blair Witch, tak si sadnem, predýcham a uvidím pred sebou správny cieľ. Hlavne zachovať kľud.
Ešte zhodnotím programové vyhlásenie vlády a idem sa učiť cestu naspamäť.

Kedysi dávno na mňa vymysleli kamaráti slogan "Elka, na kompase strelka. S Elkou vždy vieš, kde je sever."
Tak to asi ťažko.

10 komentárov:

O 23 novembra, 2005 11:08 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Chichichi, Elka, však si ty ľaváčka?

Oné...
v časoch keď, ako vravíš, nebolo kam cestovať, bol ten problém zvyčajne iba v tom, že si mnohí mysleli, že ísť do ZSSR je ako ísť do Šamorína.
Ale to bolo asi dané averziou a predpojatosťou.

 
O 23 novembra, 2005 11:13 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

jááj, no vidíš, ani ľaváčka nie som. mala by som aspoň ospravedlnenie.
Mám pocit, že keby som sa v tých časoch vybrala do ZSSR, tak by som ešte dodnes blúdila v sibírskych stepiach :-).

 
O 23 novembra, 2005 12:44 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

elen don't worry, viac panikaris ako prinalezi. :) proste si to vychutnaj. a ked ja v sobotu zvladnem ten prestup tak ty ho zvladnes v nedelu. takze najprv mi drz palce a potom uz v klidku :)

 
O 23 novembra, 2005 12:48 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

sak heeej, si robim viac srandu zo seba ako panikarim. neboj

 
O 23 novembra, 2005 14:14 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

ak Dublin, tam je malinke letisko, ze sa otocis a spravis krok a narazis do toho, co si hladala...inak, ja mam rad, ked zena nevie, kde je, pride mi to zenske...a co sa mna tyka, ja uz som si nasiel system a na chaosenie na neznamych miestach...ziadny stres a panika...dolezite je sa tvarit, ze vies kde si a potom si naozaj vychutnat nepoznane a vies co? nakoniec sa ta spravna cesta najde vzdy, tak naco pri tom chaosit? (a ked sa najdes v ulicke, kde nikto naozaj nejde, mozes si povedat, ze si ako domaca a ides proste skratkou..no problemo!;o)

 
O 23 novembra, 2005 14:46 , Blogger elka povedal(a)...

branko mily, mat tak tvoje pozitivne myslenie...ja sa strativ aj v jednosmerke. spravna cesta sa najde vzdy, len kym ju najdes, mozes osediviet. pripominam babylonske dedicstvo

 
O 23 novembra, 2005 15:02 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

este nieco..ono to vlastne je zenske, ked je tam nejaky muz hrdina, ktory vzdy zenu vyvedie z bludiska. ako to aj ten moj vzdy urobi. lenze ak som v tom prusvihu sama, tak si pripadam vsetko len nie zenska. pouzivam uuplne vytribeny slovnik, nechcel by si to pocut :-)

 
O 23 novembra, 2005 19:46 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

a mylis sa...prave ta bezradnost je vonco, vies, vas zeny (asi nie vsetky) nie je casto vidiet v situacii bezmocnosti a 'vsetkobysomdalazaprinca' situacii...a ver mi, vytribeny slovnik to len potvrdzuje...;o)

 
O 23 novembra, 2005 20:40 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

to su len take masky. ja by som si tiez casto nepriznala, ze potrebujem pomoc a pritom ju potrebujem velmi casto. ale tvrda palica je tvrda palica.ale btw..nie je to u muzov uplne take iste?

 
O 23 novembra, 2005 22:18 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

asi ano, aj u muzov sa stava to iste, tvrda palica, priznam sa...;o)
inak to 'dedictvi babylonske' mi pripomenulo moje cestovania vlakom...tiez to nie je moja silna stranka

 

Zverejnenie komentára

Prihlásiť na odber Zverejniť komentáre [Atom]

<< Domov