streda, novembra 02, 2005

Kým stihneš otvoriť oči..a opäť ich zavrieť

Ani človeku nevytrávi po obede a už sa stmieva. Je to zrazu celé také iné. Všetko sa neuveriteľne zrýchľuje. Ako keď v hodine smrti má prebehnúť celý život pred očami. Pred nedávnom som konštatovala jeseň a už aj tá máva pomaly na rozlúčku. Bez bielej vreckovky. O to istejšie.
A nám sa neustále strihá meter. Všetkým do jedného. Keď som bola dieťa, tak som si myslela, že v roku "dvetisíc" budem strašne stará, vydatá, s kopou detí a život budem mať za sebou. Na prahu dospievania som sa spýtala mamy, kedy mi narastú prsia. Urobila vážnu kalkuláciu a dala verejný prísľub. Do osemnástky ich máš, ani sa nenazdáš. A ja na to, že v osemnástke sú mi na nič, že by som ich potrebovala najneskôr v šestnástich.

Je rok 2005 na sklonku a ja nie som ani stará, ani vydatá, nemám kopu detí ani prsia.
Nejako mi tie detské výpočty nesedia. Takýmto tempom sa ani nenazdám a život sa bude mihať pred očami ako vo filme.

Paradoxne pomalé a tiahle sú spomienky. Len toť víkend a stalo sa toľko vecí. Bol aj krik, aj láska. Bolo kino aj les. Dokonca aj nedopečená bábovka preložená palacinkami v reštaurácii. Na istotu. Bolo takmer všetko, čo sa stane za celý život. Niektorí vyskúšali aj trnky :-).
A dialo sa to neuveriteľne pomaly.

Ako v obľúbenej básni: "Ono sa vlastne nič nestalo. Iba to bolo všetko strašne krásne"...ako v živote...opatrne dodávam ja.

7 komentárov:

O 02 novembra, 2005 17:57 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

draha, mam podobne myslienkove pochody o tom ako to vsetko strasne rychlo leti. ano klise ale ake pravdive. tiez rozmyslam, ze si musime proste vychutnavat kazdy jeden moment. furt. niekedy rychlo a niekedy pomaly :)
inac som sa dobre pobavila. konecne veselsi clanok :) vyborny!

 
O 02 novembra, 2005 19:16 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Veselsi ani nie, no vyborny ano. Ako vzdy. Opat nieco na zamyslenie. Ako vzdy. Opat nieco na spominanie. Ako vzdy. Opat nieco na boj so zivotom. Ako vzdy...

 
O 02 novembra, 2005 21:16 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

ja si nemyslim, ze je to az take tragicke. so zivotom netreba bojovat. iba obcas. tentokrat si ho treba vychutnat :)

 
O 03 novembra, 2005 08:39 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Môj syn, keď bol asi sedem ročný raz zahlásil: keď som bol malý všetko išlo pomaly a asi od môjho štvorročia ide všetko oveľa rýchlejšie.

 
O 03 novembra, 2005 09:15 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

to je neuveritelne. deti vedia povedat take veci...niekedy mam pocit, ze su mudrejsie ako my "velki"

 
O 03 novembra, 2005 13:34 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Zdá sa, že nie som sám, kto si cez víkend uvedomil a vnímal oveľa viac detailov života ako inokedy.

 
O 03 novembra, 2005 15:07 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

občas sa také niečo veľmi zíde, pomáha to ísť ďalej. aspoň mne

 

Zverejnenie komentára

Prihlásiť na odber Zverejniť komentáre [Atom]

<< Domov