štvrtok, septembra 29, 2005

Iba dnes

Toto je ten čas, keď je jasné, že jeseň je usadená úplne hlboko a len tak neodíde. A usadila sa aj vo mne. Mám pocit, že je všade okolo nejako zvláštne ticho. Nikto sa neozýva, iba tí, ktorým naozaj záleží. A tí sa navyše usmievajú..aké slnko zrazu. A pritom prší a ja sa stále častejšie pozerám z okna, aj keď viem, že by som nemala. Že by som mala stihnúť dorobiť dnes toľko vecí. Spomenula som si na takýto deň pred niekoľkými rokmi, keď som ešte v tme ráno v autobuse počúvala Deža Ursínyho a všetko len tak išlo okolo. A pozerala som na staršiu dámu pri mne a rozmýšľala som, na čo myslí...keď je takto vonku a jemne mrholí, tak chodím po ulici veľmi, veľmi pomaly a pozerám na ľudí. Všetko je len v takej zvláštnej hmle a ja sa snažím na chvíľu žiť ich životy. Vediem s nimi nemé dialógy a hľadím na nich dlhšie, ako by som mala. "Slečna, boli by ste taká pekná, keby ste sa usmiali, máte príliš smutné oči"..a ide ďalej. Starší pán cestou z práce. A potom iný, ktorý mi na rohu fúkne do ucha a zmizne, kým sa stihnem obzrieť. Masochisticky milujem to chvenie v žalúdku v tieto dni. Keď som zvláštne melancholická a ostatní so mnou. Keď nemám tragické myšlienky, len mi tak veľmi príjemne nie je dobre. Možno zajtra bude úplne iný deň a bude nadovšetko divný pocit "príjemného smútku". A ja sa budem samej sebe po toľký krát čudovať. Ale dnes sa asi pôjdem prejsť do ulíc. Veľmi, veľmi pomaly. A možno sa aj usmejem.

6 komentárov:

O 29 septembra, 2005 16:46 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

starsi pan mal pravdu, si pekna ked sa usmievas, krajsia ako zvycajne, presne ako vcera v tych avantgardnych svadobnych satoch :) po bastovej ked prsi je vhodne chodit pomaly bo sa smyka ;) just kidding. budem ti robit slniecko az do jari, alebo ty mne ked ja zapadnem :)

 
O 29 septembra, 2005 16:53 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

ty uz mi robis slniecko dlho a ja sa teda budem usmievat viac, da to pracu obcas :-). a neviem si predstavit, ze ty zapadnes

 
O 29 septembra, 2005 16:58 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

nu sem a tam jo :( but, after every rain, sun will shine again :)

 
O 29 septembra, 2005 17:01 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Hej. A ty si to vzdy uvedomis, preto nezapadnes.

 
O 29 septembra, 2005 22:00 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Ja trosku od veci (od clanku)..dnes som len taj (pred)jesenne behal po internete (alebo skor, len sa tak prechadzal) a nadabil som na tento blog...cita sa to samo. Velmi rad robim veci, ktore sa robia same, takze len tak skromne, dakujem (pises velmi dobre)

 
O 30 septembra, 2005 09:15 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Branko, ďakujem ti veľmi, idem pozrieť, či máš aj ty niečo nové :-)

 

Zverejnenie komentára

Prihlásiť na odber Zverejniť komentáre [Atom]

<< Domov