utorok, novembra 15, 2005

Ako v kráľovstve Dánskom?

Na začiatku som si dala zásadu, že tu nebudem riešiť problémy sveta a priľahlého okolia. Dnes ju poruším. Nedá mi.
Som taký samonasierací typ, čo dosť škodí môjmu žalúdku a nervovej sústave, ale čo sa dá robiť.
Malé intro. Na Slovensku sa poskyujú sociálne štipendiá deťom v hmotnej núdzi. Celkom rozumné opatrenie, odkedy sa stáva, že deti chodia do školy hladné a niekedy bosé. Volajú sa dokonca aj motivačné - čiže sú odstupňované podľa prospechu. Podporujem.
Jedna výnimka. Na toto štipendium nemajú nárok deti, ktoré sú v špeciálnych školách pre mentálne postihnutých. Nechcem tu rozoberať to, že drvivá väčšina z nich nemá žiaden mentálny postih a v týchto školách sú z rôznych, len nie logických dôvodov.
Skončenie špeciálnej školy znamená, že nikdy nemôžu ísť na poriadnu strednú školu a nemajú ani ukončené základné vzdelanie.
Dementi, odpísaní. Zbytoční.
Rozmýšľam nad tým celý deň a ako obraciam, tak obraciam, nenapadol ma jediný (rozumný)dôvod na to, prečo týmto deckám odoprieť ešte aj sociálne štipendium.
Keď niekoho odrovnať, tak poriadne? Jeden rozumný argument a možno dnes zaspím.

3 komentárov:

O 15 novembra, 2005 21:09 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Ani je nevidím rozumný dôvod.
Prekvapila si ma. O takýchto gulagoch na Slovensku som nemal potuchy.
Môžem ti nejako pomôcť?

 
O 15 novembra, 2005 21:15 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

pomoct sa neda. je to systemova chyba. zo specialnych skol sa stalo smetisko pre decka, ktorym sa treba venovat viac ako beznym. zo statu ide na speci skoly trikrat viac penazi ako na bezne zakladky a tak je efektivnejsie zriadit specialku ako normalnu skolu. na porazenie

 
O 15 novembra, 2005 21:50 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

tieto stipendia su len vrchol ladovca...ono je to cele este o dost komplikovanejsie...ako inak.

 

Zverejnenie komentára

Prihlásiť na odber Zverejniť komentáre [Atom]

<< Domov