streda, novembra 09, 2005

Babylonské dedičstvo

Byť v správnom čase na správnom mieste je dôležité. Najmä ak ste typ človeka, ktorému sa lepí smola na päty. Teda, aspoň si to hovorí vždy, keď sa stane nejaký problém. Často sa masochisticky vystavujem rôznym skúškam, aby som sa presvedčila, či si to zapríčiňujem sama, alebo "sa mi to nejako deje". Tentokrát som však bola v prúseri nevinne. Aspoň sa o tom od včerajšej noci presviedčam.
Strávila som dva dni v Pešťbudíne a celé to prebiehalo dobre. Bez veľkých obtiaží som kúpila lístok (aj spiatočný), našla hotel, dva dni diskutovala o problémoch sveta s ľuďmi zo všetkých možných krajín. Program nabitý na prasknutie, nemala som ani čas sa stretnúť s kamarátkou, čo tam žije. Všetci sa ma pýtali, ako dlho trvá cesta z Bratislavy do Budapešti a ja som im položartom hovorila, že kedy ako. Ej, a to som netušila, akú mám pravdu.

Lístok späť som mala správny, vlak stál na správnom nástupišti, všetko sa zdalo byť v poriadku. Aj tak som sa pýtala ako hlúpa všetkých naokolo, či je to vlak Báthory, ktorý ide na moju rodnú hrudu. Všetci len nechápavo krútili hlavou (nemtudom). Tak som to skrátila na dve kľúčové slová. Báthory? Pozson? Bliklo -igen, igen. Je to v poriadku. Ide sa domov.
Sprievodca skontroloval lístok, povedal O.K. (jedno z vysvetlení tejto skratky je zero killed - v tom prípade mal pravdu).

A potom to prišlo. Gyor, zmena sprievodcu. Iná uniforma, lepšia angličtina. Pozrel na mňa a ukázal niečo ako spiatočku. Jedno slovo z vety bolo po anglicky, druhe po nemecky a ostatné maďarsky. Dosť na to, aby som zistila, že idem do Šoprone.

Nie, vlak bol správny. Volal sa naozaj Báthory a išiel naozaj na Slovensko. Ale len polovica vagónov. Áno, nebola som v správnom čase na správnom mieste. Nikde o takejto vagónovej schizofrénii nepísali.

Strih. Všade tma, malá provinčná stanička z čias habsburskej monarchie a nikde nikoho. A ja, úbohá, stojím pod obrovskými hodinami a každý úder minútovej ručičky bol v tom tichu ako facka. Nemala som ani tušenia, kde som a ako sa dostanem domov.

Strih. Som doma. Unavená, vyčerpaná, poučená. Oni pravdepodobne hlásili, že treba prestúpiť do iných vagónov. Po maďarsky. Sprievodca mi možno aj chcel povedať, že mám prestúpiť, ale po anglicky vedel len o.k. Som to zle pochopila.

Ako sa vraví, shit happens. Židia úsmevne dodávajú: Why shit happens always to us?
Vychádza mi z toho jediné. Som Židovka, ktorá by sa urýchlene mala začať učiť po maďarsky.

6 komentárov:

O 09 novembra, 2005 10:48 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

hehe, mit csodálsz ha nem tuds magyarul?
No, písmom mi to moc nejde, ale má to byť voľne preložené "čo sa čuduješ ak nevieš reč kmeňa?"

Mám občas pocit, že Maďarčina je svetový jazyk, lebo som ju počul všade, kde som bol, s výnimkou Stavropoľského kraja.

 
O 09 novembra, 2005 10:58 , Blogger elka povedal(a)...

teraz sa uz smejem, ale nebolo mi vsetko jedno. je to sialeny pocit nerozumiet ani slovu.
a pravdu povediac, necudujem sa :-), na Slovensku by to prebiehalo asi uplne rovnako. clovek musi byt pripraveny

 
O 09 novembra, 2005 11:49 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

hehe pobavila som sa mala si recht. som rada ze si spatky :)

 
O 09 novembra, 2005 23:16 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

A tak to zase nie si sama s podobnou skusenostou. Podobne dopadli moji rodicia. Akurat neboli v Soproni, ale v noci v Hatvani.

 
O 15 februára, 2006 17:19 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

zda sa, ze ani netusis ako poslednymi vetami
zasahujes absolutny stred...

 
O 18 júna, 2019 10:51 , Blogger Isabella povedal(a)...

Som veľmi nadšený, že sa môžem podeliť o toto úžasné svedectvo o tom, ako som dostal ex ex s pomocou tohto veľkého muža menom Ogbidi. Je to naozaj veľmi mocný kúzelník, bol som oddelený od svojho manžela dva roky späť kvôli mojej matke inlaw. Ďakujem Bohu za to, že sme použili Dr. ogbidiho, aby nás priviedol späť k dobrému, môj manžel ma teraz miluje viac ako predtým. Môžete tiež kontaktovať tento veľký doc pre svoje vlastné svedectvo prostredníctvom e-mailu: ogbidihomeofsolution1@gmail.com alebo whatsapp ho cez: +2348052523829.
Nech vám Boh pomôže aj pri kontakte s ním. Vďaka.

 

Zverejnenie komentára

Prihlásiť na odber Zverejniť komentáre [Atom]

<< Domov