streda, júla 09, 2008

A opäť

Mala som šestnásť rokov, vracala som sa z dovolenky a otec mi v električke cestou domov povedal, že mama leží na onkológii. Od toho dňa som mala taký zvláštny kameň v žalúdku. Vtedy som o tomto celom nič nevedela. Slovo rakovina znelo v tom čase ako mor. Asi sa mi tak trošku aj zrútil svet. So všetkým sa dalo žiť, len najťažšie s tou prekliatou úzkosťou a neustálym rozmýšľaním o tom, ako sa mama musí báť. Ako musí neuveriteľne trpieť. Ten kameň v žalúdku sa zväčšoval s každým metrom, ktorý ma približoval k nemocnici. Slzy som utrela pred bránou, strávila s mamou vysmiatu hodinku, dve, tri a kameň zmizol. Teda až kým som zas neprešla cez bránu von. Myslela som na ňu, ako leží v tej nemocničnej posteli a rozmýšľa, čo bude.

Teraz mám dvadsaťosem a správu o pravdepodobnej rakovine som dostala včera od lekárky o otcovi. Odvtedy mám zvláštny kameň v žalúdku. Aj teraz, keď viem, že je u ňho Švéd, ktorý mu viezol minerálky. Slzy som utrela pred vstupom do nemocničnej izby a strávila s otcom vysmiatu hodinku. Pri bráne kameň opäť povyrástol. V noci som myslela na to, ako leží sám v posteli a rozmýšľa, čo bude. So všetkým sa dá žiť, len nie s tou prekliatou úzkosťou.

Kamarátka mi povedala: "viem, že je to celé dosť blbé retro, ale na rozdiel od toho prvého máš Švéda a nás všetkých, čo budeme s tebou". Asi to kameň nerozpustí, ale hrozne moc to pomáha.

9 komentárov:

O 09 júla, 2008 09:48 , Blogger Maroško povedal(a)...

Keď je človek mladý, túži po samostatnosti. Čím je starší, tým viac túži po súdržnosti. Choroba nie je pre nikoho ľahká, len ten pocit súdržnosti ju pomáha lepšie zvládnuť.

 
O 10 júla, 2008 08:41 , Blogger germa povedal(a)...

ach elka, ako dobre ti rozumiem....

 
O 10 júla, 2008 09:58 , Blogger elka povedal(a)...

ja viem germa...mne napadlo to iste pri citani tvojho postu o mame...

 
O 10 júla, 2008 09:59 , Blogger elka povedal(a)...

marosko..presne tak, ako pises..toto sa deje

 
O 10 júla, 2008 17:39 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

tolko by som ti chcel povedať. ja viem ako ti je. ty uz vsetko vies, lebo si to uz raz prezila. asi to nepomaha. neistota je horsia ako zla istota. myslim na teba.
satanko

 
O 11 júla, 2008 08:52 , Blogger elka povedal(a)...

satanko..my obaja vieme, co sa ide teraz diat. a ake to bude tazke. neistota je najhorsia. vdaka moc

 
O 11 júla, 2008 16:41 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

hmmmmm...hmmmmm...bohuzial je nas asi viac, co vieme co prezivas...je to cele zle...take care

 
O 14 júla, 2008 15:23 , Blogger Coy povedal(a)...

Neistota, uzkost a najma bezmocnost su prekliate bremeno. A clovek sam nad nimi len tak nezvitazi. Esteze mas okolo seba tych ludi.
Drzim ti palce a prajem vela sil.

 
O 26 júla, 2008 19:20 , Blogger ostrovanka povedal(a)...

elka, prisla som neskoro a chybaju mi slova... tak len uplne jednoducho, ze velmi drzim palce...

 

Zverejnenie komentára

Prihlásiť na odber Zverejniť komentáre [Atom]

<< Domov