streda, júla 30, 2008

Odišiel


Veľa nerozprával. Sedel na kresle a nechal sa na krku škrabkať svojou potenciálnou nevestou. Z druhej strany sedel jeho švédsky zať a on mu naznačoval zápasnícke údery ako kedysi v šesťdesiatych rokoch. Jeho tri deti sediac na posteli, držiac sa za ruky, spievali jeho obľúbené pesničky. Keďže poznali zvyčajne len prvé slohy, každú ďalšiu im šeptom naznačoval. Na chvíľu sa usmial. Rozprávali sme o rôznych trapasoch v živote a otec sa zmohol na vetu: najväčšia hanba môjho života bola, keď som "mohol a nemohol". Sestričky tomu smiechu z izby asi nerozumeli.

Potom som s ním ostala sama. Nevedel si ani ľahnúť, ani sedieť. Nešlo to ani s kyslíkom, ani bez neho. Nič som nevravela, len som ho nechala sa o mňa opierať. Chcel mi povedať "mám ťa rád", ale nevedel to vysloviť. Skúšal to viackrát. Nakoniec radšj povedal "ľúbim ťa". Prehltla som slzy. Poslal ma preč.

Rozlúčil sa, mal tú šancu. Vo veľkých bolestiach, snáď v pokoji.

14 komentárov:

O 30 júla, 2008 12:18 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

si silnejsia ako si myslis, kvetinka
Ta velmi lubil, ale to isto vies

 
O 30 júla, 2008 13:58 , Blogger Maroško povedal(a)...

Ani neviem, či je ťažšie lúčenie alebo odchod.
Úprimnú sústrasť.

 
O 30 júla, 2008 17:10 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Milá moja, úprimnú sústrasť. Viem čo prežívaš. Nechcem, aby to vyznelo ako fraška, ale u nás máš dvere aj náruč vždy otvorené. B.Š.

 
O 30 júla, 2008 19:39 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

uprimna sustrast ....

 
O 31 júla, 2008 09:49 , Blogger Kozo povedal(a)...

Kolobeh života je neúprosný a dejú sa zlé veci aj tým dobrým. Ja si stále hovorím, že sa na mňa moji blízki pozerajú z hora a určite sa usmievajú. Tak ako sa usmievali, keď boli tu s nami. Aj keď to nemení nič na tom, že mi chýbajú. Úprimnú sústrasť.

 
O 31 júla, 2008 10:04 , Blogger Coy povedal(a)...

Viem, ze je to tazke, ale drz sa. Myslim na teba.

 
O 01 augusta, 2008 13:39 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

úprimnú sústrasť...myslím na teba.
z.k.

 
O 03 augusta, 2008 11:44 , Blogger germa povedal(a)...

úprimnú sústrasť a veľa sily....

 
O 05 augusta, 2008 09:33 , Blogger elka povedal(a)...

vdaka vsetkym

 
O 11 augusta, 2008 18:27 , Anonymous Anonymný povedal(a)...

Elka, dodatocne vyjadrujem uprimnu sustrast Tebe a aj celej Tvojej rodine. Je mi to velmi luto. Drz sa. Mam Ta rad. Dzordzo.

 
O 12 augusta, 2008 16:26 , Blogger Pustovníčka povedal(a)...

Uprimnu sustrast... Kolobeh zivota je neuprosny, ale spomienky ostavaju a pohladia...

 
O 22 augusta, 2008 09:54 , Blogger ostrovanka povedal(a)...

uprimnu sustrast, elka...

 
O 06 septembra, 2008 16:27 , Blogger 3 sestry povedal(a)...

Elka

Posledny prispevok som precitala az dnes, chcem Ti vyjadrit uprimnu sustrast. Bud silna. Myslime na Teba, vsetky tri; sme s Tebou v tejto tazkej chvili.

 
O 03 novembra, 2008 16:07 , Blogger Úplne iná povedal(a)...

Jaaaj, tak domuto dokonale rozumiem! A drzim palce.

 

Zverejnenie komentára

Prihlásiť na odber Zverejniť komentáre [Atom]

<< Domov